Maxresdefault
ytring av Dag Neiden

Grønt skifte

19.11.2017 | Sist oppdatert: 19.11.2017

Det ser ut til at energi lagret som karbonforbindelser fases ut raskere enn noen hadde forestilt seg. Bilindustrien har tidfestet når de vil erstatte dagens karbondrivstoff med elektrisitet, enten lagret i batterier eller som hydrogen.

Oljeplattform
ytring av Dag Neiden

Miljøbevegelser og demokrati

15.11.2017 | Sist oppdatert: 15.11.2017

Svein Sneve fyrer av en dårlig innsiktet bredside mot miljøbevegelser som tillater seg å få prøvd lovligheten av statens tillatelse til petroleumsvirksomhet i Barentshavet. Stortinget har vedtatt Grunnlovens §112 «Miljøparagrafen» og det forventes derfor at politikerne forholder seg til bestemmelsene i denne paragrafen.

Sykkelplakat
planarbeid i Bodø Kommune

Innspill til sykkelplan

05.05.2017 | Sist oppdatert: 05.05.2017

Naturvernforbundet i Salten er glad for forslaget for sykkelveinettet i Bodø sentrum. Vi ser positivt på Vegvesenet og kommende Bypakke 2 sine sykkelprosjekter. Vi har følgende konkrete innspill til planen. Vi ønsker Rønvikveien prioritert, Snippen må bygges om,sykling skal være en del av grøntstrukturplanlegging. Vi har tilslutt noen innspill om tiltak som ikke krever anleggsmidler og overordnet planlegging men som likevel vil gi stor effekt.