Bli ambassadør for klimasøksmålet!

Vil DU være med på å ta klimasøksmålet til Høyesterett og skape oppmerksomhet der du bor? Er du glad i å dele meningene dine og holde foredrag om ting som engasjerer deg? Lage arrangementer og aksjoner? Og spre § 112 sitt budskap? Da bør du søke om å bli ambassadør for klimasøksmålet!

Protest

Hvorfor klimasøksmålsambassadør?

Vi ønsker å gjøre et utvalg personer rundt i landet til eksperter på klimasøksmålet, slik at dere kan ta med kunnskapen og engasjementet dit dere bor. Dette søksmålet er tross alt viktig for folk i hele Norge, og det er nå det gjelder!

Dette er et samarbeid mellom organisasjonene Natur og Ungdom, Greenpeace, Besteforeldrenes klimaaksjon, Naturvernforbundet og Spire.

Les mer om Klimasøksmål Arktis på nettsiden www.klimasøksmål.no

Søk om å bli ambassadør

Frist for å søke er søndag 3. mai

Litt om vervet

Dette er et frivillig verv, hvor man får skolering og hjelp fra de som jobber med klimasøksmålet. Skoleringen vil foregå på nett på våren med første samling i mai. På skoleringen vil man få opplæring i både politikken, jusen og kampanjen rundt søksmålet. Vi vil gi innføring i et standardforedrag, presse og sosiale medier og ressurser til aksjoner. I tillegg legges det opp til myldring og strategilegging i fellesskap.

Vi ønsker at ambassadørene som gruppe skal kunne fungere som en støtte og inspirasjon for hverandre, men man står fritt til å drive kampanje etter hva man selv har kapasitet til, og hva som passer for sitt nærmiljø.

Skolering

I utgangspunktet skulle det være en fysisk samling, men nå blir det først en samling på nett mandag 25. mai kl. 17-19.

Det vil bli flere samlinger på nett, og vi håper å få til et fysisk møte til høsten.

Hvis du ikke har mulighet til å bli ambassadør selv må du gjerne dele påmeldingsinformasjon med noen andre du tror ville gjort en god jobb! Og hvis du lurer på noe er det bare å ta kontakt!

Kontaktperson

Naturvernforbundet: Audun Randen Johnson, arj@naturvernforbundet.no, 97 59 32 78

Natur og Ungdom: Lea Justine Nesheim, lean@nu.no, 909 81 673

Søk om å bli ambassadør