Unnamed

Jubileumsbok ute nå: Naturarven i nord i 100 år

28.10.2015 | Sist oppdatert: 30.10.2015

Gjennom de siste 100 årene har en rekke miljøslag stått i nord. Naturvernforbundet i Troms kan, i samarbeid med Nordkalottforlaget, med glede presentere jubileumsboka "Naturarven i nord i 100 år"!

Tromso-city-Norway-740

Tromsø går en spennende tid i møte

06.10.2015 | Sist oppdatert: 06.10.2015

Naturvernforbundet mener at det er grunn til optimisme etter at samarbeidspartiene i onsdag i forrige uke presenterte styrings-erklæringen sin på Kystens Hus. I forkant av forhandlingene overleverte vi, sammen med Natur og Ungdom og Framtiden i våre hender, et notat med felles krav til samarbeidspartiene. Flere av kravene er å finne igjen i plattformen til partiene.

Overrekkelse til AP, SV og Rødt
- Dersom Kvaløyforbindelsen legges via Håkøya vil vi være på vei mot byspredning og mer privatbilisme, sier Anton Petter Hauan, leder i Naturvernforbundet i Tromsø og omegn

Miljøvernorganisasjonene i Tromsø krever at planene om ny Kvaløyforbindelse til Håkøya forkastes

Nå er det en uke siden kommunevalget, og det nye flertallet i Tromsø skal begynne forhandlingene om hvordan Tromsø skal styres årene framover. Mandag møtte Naturvernforbundet i Tromsø og Omegn, Tromsø Natur og Ungdom og Framtiden i våre hender Nord opp på Kystens hus og leverte våre krav til Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Rødt. Øverst på listen står kravet om at vedtaket i kommunestyret om ny Kvaløyforbindelse til Håkøya forkastes og at klimaplanen som ble sendt ut på høring i sommer, trekkes tilbake og revideres.

ZbmqG3i6_N9ZLYriZH7umAEStw9HPrEIa7ejqrJYY8wA

- Sea Shepherd er ikke velkommen

30.06.2015 | Sist oppdatert: 30.06.2015

I kveld ankom et skip fra miljøorganisasjonen Sea Shepherd Tromsø. Forrige gang skip fra organisasjonen var i Norge ble flere hvalskuter forsøkt senket. - Sea Shepherd er ikke velkommen til Tromsø eller Nord-Norge for den saks skyld, sier fylkesleder i Naturvernforbundet i Troms, Silje Lundberg.