Vindmøller

Unødvendig med vindkraft i nord!

I oktober 2017 inviterte vi samtlige partier i Finnmark til å delta på vårt vindkraftseminar i Lakselv Ingen, utenom representanter fra flere samepolitiske partier, kom. Nå prøver vi på nytt… nå i Tromsø…Eller vil vi også denne gang oppleve å bli neglisjert?

Kart-over-tiltak-900x400

Jubler for framtidsrettet vedtak om bompenger i Tromsø

Naturvernforbundet i Troms jubler for vedtaket som ble gjort i kommunestyret onsdag kveld, og at Tromsø nå etter alle solemerker kommer til å innføre bompenger og rushtidsavgift. Det vil være helt nødvendig for å få bukt med både dårlig byluft og kø-problematikk, samtidig går pengene til å finansiere tidenes satsning på samferdsel i Tromsø. Tromsø har nå tatt et viktig steg på veien mot å bli en miljøby.

Nordreisa

Jubler for omgjort dispensasjonsvedtak

30.08.2016 | Sist oppdatert: 30.08.2016

Natur & Ungdom og Naturvernforbundet i Troms jubler for at Fylkesmannen nå omgjør vedtaket i Kvænangen kommunestyre om å gi dispensasjon fra kystsoneplanen til oppdrett ved Spildra Øst. - Dette er en seier for fornuften, fisken og folket i fjorden, stadfester Ylva Eline Johansen, som sitter i styret i Nordreisa Natur og Ungdom.