Fylkesstyret i troms
- Vi skal samle fylket i kravet om en jernbaneutredning for Nord-Norge og sørge for at miljøvennlig fiskeri blir prioritert over kortsiktige oljeinteresser, lover nyvalgt leder.

Historisk medlemsvekst og ny leder i Naturvernforbundet i Troms

Søndag 13. mars holdt Naturvernforbundet i Troms sitt årsmøte, og kunne samtidig feire en medlemsvekst på 20 prosent, den største prosentmessige veksten blant alle av Naturvernforbundets fylkeslag. I rene tall er det kun kommet flere nye medlemmer til Naturvernforbundet i Oslo og Akershus, og Hordaland. Samtidig ble Anton Petter Hauan valgt til ny leder i fylkeslaget.

Helligskogen - foto Tarmo Sotikov

Natur- og kulturarven i Skibotndalen vant frem

10.11.2015 | Sist oppdatert: 11.11.2015

Naturvernforbundet jubler for at Troms Kraft i dag har fått avslag på å bygge Rieppi vindkraftverk i Storfjord kommune. – Dette vindkraftverket hadde store konsekvenser for miljø, og for reindrifta i området. Vi håper Troms Kraft nå legger planene død, sier Silje Lundberg, nestleder i Naturvernforbundet.

Unnamed

Jubileumsbok ute nå: Naturarven i nord i 100 år

28.10.2015 | Sist oppdatert: 30.10.2015

Gjennom de siste 100 årene har en rekke miljøslag stått i nord. Naturvernforbundet i Troms kan, i samarbeid med Nordkalottforlaget, med glede presentere jubileumsboka "Naturarven i nord i 100 år"!

Tromso-city-Norway-740

Tromsø går en spennende tid i møte

06.10.2015 | Sist oppdatert: 06.10.2015

Naturvernforbundet mener at det er grunn til optimisme etter at samarbeidspartiene i onsdag i forrige uke presenterte styrings-erklæringen sin på Kystens Hus. I forkant av forhandlingene overleverte vi, sammen med Natur og Ungdom og Framtiden i våre hender, et notat med felles krav til samarbeidspartiene. Flere av kravene er å finne igjen i plattformen til partiene.