Overrekkelse til AP, SV og Rødt
- Dersom Kvaløyforbindelsen legges via Håkøya vil vi være på vei mot byspredning og mer privatbilisme, sier Anton Petter Hauan, leder i Naturvernforbundet i Tromsø og omegn

Miljøvernorganisasjonene i Tromsø krever at planene om ny Kvaløyforbindelse til Håkøya forkastes

Nå er det en uke siden kommunevalget, og det nye flertallet i Tromsø skal begynne forhandlingene om hvordan Tromsø skal styres årene framover. Mandag møtte Naturvernforbundet i Tromsø og Omegn, Tromsø Natur og Ungdom og Framtiden i våre hender Nord opp på Kystens hus og leverte våre krav til Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Rødt. Øverst på listen står kravet om at vedtaket i kommunestyret om ny Kvaløyforbindelse til Håkøya forkastes og at klimaplanen som ble sendt ut på høring i sommer, trekkes tilbake og revideres.

ZbmqG3i6_N9ZLYriZH7umAEStw9HPrEIa7ejqrJYY8wA

- Sea Shepherd er ikke velkommen

30.06.2015 | Sist oppdatert: 30.06.2015

I kveld ankom et skip fra miljøorganisasjonen Sea Shepherd Tromsø. Forrige gang skip fra organisasjonen var i Norge ble flere hvalskuter forsøkt senket. - Sea Shepherd er ikke velkommen til Tromsø eller Nord-Norge for den saks skyld, sier fylkesleder i Naturvernforbundet i Troms, Silje Lundberg.

Før vatnet styrter utfor kanten

Skandaløs kraftutbygging i Troms tillates av regjeringen – svære områder inngrepsfri natur går tapt

19.06.2015 | Sist oppdatert: 19.06.2015

Naturvernforbundet reagerer sterkt på tillatelsene til den omfattende vannkraftutbyggingen i Troms som olje- og energiminister Tord Lien i dag ga tillatelse til. Dette er en av de mest omfattende vannkraftutbyggingene det er gitt tillatelse til de senere årene. Viktige deler av tillatelsen går også på tvers av innstillingen fra Norges vassdrags- og Energidirektorat (NVE).