Sorten2

Vilt, vått og vakkert!

25.07.2014 | Sist oppdatert: 25.07.2014

Vakker natur, fossedur, flott utsikt og herlig bading i fjellvatn. Fossevandringa søndag 20. juli til Stordalsfossen i Meahccevággi i Sørfjorden i Tromsø kommune, den femte i rekka av årets fossevandringer, ble en uforglemmelig tur.

Minneord - Hans Kristian Eriksen har forlatt denne verden

12.06.2014 | Sist oppdatert: 12.06.2014

Naturvernforbundet i Troms vil takke Hans Kristian Eriksen for den store innsatsen han har gjort med å synliggjøre og verne om natur- og kulturarven fra Vesterålen til Varanger, så vel lokalt som på tvers av riksgrenser og etniske grenser.

Fossevandringer 2014

Som del av i 100-årsfeiringa inviterer Naturvernforbundet i Troms alle med på ti fossevandringer i fylket vårt. Vi byr dere på unike naturopplevelser og vandringer langs elvefar med fosser og severdigheter mellom fjord og fjell.

Gåsvær1

Lakseoppdrett ved Gåsvær i Tromsø kommune

06.05.2014 | Sist oppdatert: 09.05.2014

Naturvernforbundet i Troms, Tromsø Havpadleklubb og lokale utviklingslag i havdistriktet i Tromsø henstiller til Tromsø kommune om å avslå søknaden fra SalMar Nord AS om dispensasjon fra kommuneplanens areadel til oppdrett. I stedet bør Tromsø kommune vektlegge og verne om de store verdiene i skjærgården og spesielt rundt Gåsvær.