DSC01922 mini

Ingen skam å snu – fornybarsatsinga sett fra nord

Adventseminaret i Tromsø er et samarbeid mellom FNF Troms og Naturvernforbundet Troms og er det 4. i rekka. Et stort antall vann- og vindkraftkonsesjoner ligger i kø hos NVE. Utbyggingene medfører store inngrep i inngrepsfri natur og attraktive friluftsområder, mens energien ikke kan dokumenteres å erstatte fossil energi. I 2013 har både Naturvernforbundet og DNT tatt et kritisk oppgjør med måten fornybarsatsinga foregår på. Den blåblå regjeringen har lagt fram tiltak for raskere kraftutbygging Det er på tide å samle krefter, og finne ut hvordan vi kan bidra til at vi kommer ut av denne floken.

Troms

Ingen skam å snu!

Hold av mandag 25. november. Da holdes det 4. Adventsseminaret i Tromsø. I 2013 har både Naturvernforbundet og DNT tatt et kritisk oppgjør med måten fornybarsatsinga foregår på. Den blåblå regjeringen har på sin side lagt fram tiltak for raskere kraftutbygging av vind- og vannkraft. Det er på tide å samle kreftene. Hvordan skal vi komme ut av denne floken med naturødeleggende symbolpolitikk?