Få informasjon – meld deg på Nyhetsbrevene våre

Meld deg på nyhetsbrev

Naturvernforbundet har tematiske nyhetsbrev hvor vi sender ut aktuell informasjon om forskjellige tema. Melder du deg på mailinglistene våre kan du få de tilsendt direkte inn i din egen epost.

For øyeblikket tilbyr vi følgende seks tema som nyhetsbrev:

• Den miljøvennlige familien
  • Plast
  • Den naturvennlige hagen
  • Den nye naturen
  • La olja ligge
  • Klimaforum

Klikk her for å melde deg på et eller flere av nyhetsbrevene våre

(mer info om de ulike temaene følger under bildet)

Den miljøvennlige familien

Her har vi fokus på ting vi kan gjøre hver og en av oss og sammen som en familie. Vi tenker på daglige rutiner og tiltak i hverdagen. Her ønsker vi at alle skal bidra til å hjelpe hverandre ved å få nye tips og ideer som man kan gjennomføre hjemme eller løsninger på problemer man plutselig kommer over. Sammen kan vi løse veldig mye. Hovedfokus her er hva som skjer innenfor familiens fire vegger eller ting man gjør som familie, feks feriereiser sammen, turer i friluft o.l.

Plast

Her ønsker vi å sette fokus på hva man kan gjøre, og på hva hver enkelt av oss gjør, med plastproblemet. Hovedfokuset vil være på plastreduksjon og de gode løsningene. Hva kan du og jeg gjøre for å redusere vårt plastavtrykk, hva kan kommunene og næringslivet gjøre og hva burde myndighetene gjøre for å få bukt med plastproblemet? Og hva er det som gjøres allerede? Her ønsker vi at alle skal bidra til å hjelpe hverandre ved å få nye tips og ideer? Sammen kan vi løse veldig mye.

Den naturvennlige hagen

Drømmer du om å gjøre hagen eller balkongen din mest mulig naturvennlig, og samtidig gjøre den skikkelig fin og koselig? Da er dette nyhetsbrevet for deg! Enten om du ikke har peiling på hvordan du skal få det til, om du allerede er ekspert, eller om du befinner deg et sted midt imellom, er du hjertelig velkommen. Målet her er å inspirere. Her blir det for eksempel delt tips til hvordan man kan gjøre hagen/balkongen mer naturvennlig.

Den nye naturen

Mennesker endrer verden, og naturen blir aldri den samme igjen. Der hvor det før var skog, er det nå parkeringsplasser, og de øde fjellene er omgjort til hyttelandsbyer som lyser i mørket. Hva skjer med naturen når menneskene tar over? Klarer dyrene å tilpasse seg? Kan vi gjøre noe for å bevare naturen i en tid med store endringer?

Her deler vi nyheter, tanker og bekymringer om den nye, menneskepåvirkede naturen. Kanskje er det en video av et dyr som begynner å oppføre seg merkelig i møte med mennesker, eller et tiltak som gjør at vi kan hjelpe insektene som bor i byen, eller en vitenskapelig oppdagelse om hvordan dyr og planter tilpasser seg det nye livet med mennesker.

La olja ligge!

La olja ligge, er nyhetsbrevet for deg som vil at Norge ikke skal fortsette å lete etter mer olje og gass.

Her deler vi saker om norsk olje, og hvordan vi kan påvirke her i Norge for at mest mulig av olja skal bli liggende urørt. Ideer, tips og forslag til hvordan man kan påvirke, hvordan man kan argumentere, faktaopplysning osv. er område for dette nyhetsbrevet.

Klimaforum

Her tar vi opp saker fra media og andre miljøorganisasjoner i inn- og utland om relevante saker for og om klima. Målet er å spre kunnskap og stimulere til god og saklig diskusjon. Målet for nyhetsbrevet er å skape entusiasme, håp og vilje til å fortsette kampen mot menneskeskapte klimaendringer.

Hyppighet på nyhetsbrevene

Vi sender ut nyhetsbrev på epost med informasjon tilpasset ulike tema-områder. Vi har også Facebook-grupper for akkurat samme tema (kun for medlemmer), for de som ønsker å være tettere på det som skjer fra dag til dag.

Hvis det er færre enn 5.000 abbonenter på et tema så sender vi ut månedlig nyhetsbrev, mens takten øker til en gang per uke når antall abonnenter overstiger 5.000.

Du kan når som helst melde deg av våre nyhetsbrev, dersom de ikke lever opp til dine forventninger.