Aktivt medlem

Her finner du nyttige tips og foredrag for deg som har vært med noen år eller som bare ønsker faglig påfyll. Her kan du få innspill på hvordan du skriver høringsuttalelser, oppfrisking på økonomistyring eller smarte vervetips.

Nettside: Her finner du Naturvernforbundets årsmøte-guide.

Nettside: Trenger du hjelp eller tips så finner du oversikt over sekretariatet her.

Artikkelen ble sist oppdatert: 06.02.2015

Hvordan endrer vi laget i Brønnøysundregistrene?

Lokal- eller fylkeslaget er registrert i Brønnøysundregistrene og dere har avholdt årsmøte? Da skal dere oppdatere opplysningene deres i Brønnøysundregistrene. På denne siden får dere en veiledning for hvordan dere kan gå frem for å oppdatere opplysningene i Brønnøysundregistrene.

Hvordan registrere laget i Brønnøysundregistrene?

Det er mange gode grunner til å registrere et fylkes- eller lokallag i Brønnøysundregistrene. Dette gir laget et organisasjonsnummer og rett på momskompensasjon. Her er en trinn-for-trinn-oppskrift på hvordan man går fram for å opprette det.

Slik bruker du FB

Hjelp til Facebook - kjøp av annonsering

Facebook er en effektiv og billig kanal for å spre engasjement og nå mange mennesker raskt. For å nå ut til flere er det også mulig å kjøpe annonsering som gir ekstra med «likes» eller «følgere». En av Facebook sine styrker er nettopp at de tilbyr små aktører mulighet til å tilpasse annonsering etter sine budsjetter. Nedenfor følger en kort guide til hvordan gå frem for å komme i gang med kjøpe engasjement via Facebook.

Større_og_sterke653x341

Vervetips

I miljøbevegelsen gjør vi kunnskapen om store natur- og miljøproblemer til små og håndterlige løsninger vi alle kan bidra til. Vi tenker globalt, og handler lokalt. Fortell om hva dere jobber med i deres lokallag. Folk bryr seg om sitt nærmiljø og dere vet best selv hvilke naturperler, forurensningskilder og utbygningsaker som engasjerer. Kanskje holder det rett og slett å spørre om man kan tenke seg å bli medlem?

Nytt lokallag 653x341

Hvordan starte et nytt lokallag av Naturvernforbundet

Brenner du for en viktig miljøsak? Ved å starte et lokallag i Naturvernforbundet blir du del av landets største demokratiske nettverk av natur- og miljøvernere. Som frivillig i Naturvernforbundet står du sammen med 25 000 medlemmer og over 100 lokal- og fylkeslag over hele landet i kampen for å ta vare på natur og miljø.

Hvordan opprette bankkonto?

Som lokallag i Naturvernforbundet er det greit å ha en egen bankkonto i lagets navn. Her er tips til hvordan man går fram for å opprette det.

Slik bruker du FB

Slik bruker du Facebook

Sosiale media er en enkel måte å nå mange mennesker raskt og kostnadsfritt. Ikke kast bort penger på dyre annonser eller bruk tid på å dele ut informasjonsmateriell når det finnes en enklere og mer direkte vei. Vi gir deg en enkel guide til hvordan bruke Facebook.

Hvordan få tilskudd fra studieforbundet?

Naturvernforbundet er medlem av Studieforbundet natur og miljø og alle lag kan derfor få støtte til kursdrift. Les tilskuddsreglene her. Innmelding av kurs kan skje direkte til studieforbundet.

Vinn en miljøseier!

Hvordan få gjennomslag og vinne miljøsaker. Hvilke saker kan man vinne, og hvordan legge strategi for å vinne gjennom.

Hvordan komme på i media?

Hva skal til for å komme på media, hvilke saker velger journalister og hvordan forholder man seg til journalister når de ringer?