Natur

Fossefall, bjørkeskog, granskog, fjellområder, fjorder, elver og hav – norsk natur har store variasjoner. Samtidig er naturen sårbar og verdifulle naturområder, planter og dyr bygges ned og forsvinner i rekordfart. Naturvernforbundet står på for å stanse nedbygging av sårbar natur og for at vi mennesker skal bruke naturen på en skånsom måte. Her finner du kursmateriell på tema natur.

Nettside: Les mer om Naturvernforbundet sin natur-politikk her.

Nettside: Her finner du høringsuttalelser og brev om naturvern som er skrevet av Naturvernforbundet.

Nettside: Miljøjuss - hvordan bruke lovverket til å beskytte naturen

Artikkelen ble sist oppdatert: 08.03.2013

Naturvernforbundets kystsatsing

Hvordan har Naturvernforbundet arbeidet med spørsmål om kysten opp gjennom historien, hva er utfordringene i dag og hvorfor er arbeidet vi gjør så viktig. Les og lær mer i dette foredraget.

Hvordan skrive høringsuttalelse?

Hva er en høringsuttalelse, hvordan skal man skrive den skrives for å få best mulig gjennomslag, og trenger vi egentlig å skrive høring? Dette, og andre ting du måtte lure på om høringer, kan du lese og lære i dette foredraget.