Strandryddeuka - en kjempesuksess!

08.05.2018 | Sist oppdatert: 08.05.2018

I uka som gikk har Norges største kollektive strandryddeaksjon gått av stabelen. Strandrydding langs kysten har vi hatt i flere år. For første gang i historien har vi i år hatt strandrydding rundt hele Mjøsa og noen av sideelvene. I Lillehammer kommune var over 1000 både påmeldt og deltakende. Dere samlet inn 5800 kilo avfall i løpet av en uke!

Åpent møte: E6 Vingrom- Ensby

03.05.2018 | Sist oppdatert: 03.05.2018

Hvor mye skal vi ofre for å spare ca. 3 minutters reisetid gjennom Lillehammer? Tid og sted: Tirsdag 15. mai kl. 18.00. Lillehammer bibliotek.

Leserinnlegg:

Vern matjorda!

Hva er verdien av matjord som kan brødfø oss som lever nå og fremtidige generasjoner i år etter år, kontra det å kunne kjøre noen minutter raskere på en motorvei som allerede er bra nok?

Leserinnlegg ny E6 Vingrom – Ensby

Naturreservat er Norges strengeste form for områdevern. Lover og forskrifter som har til hensikt å verne sårbar og verdifull natur, undergraves hvis det skal være så lett å få dispensasjon til å føre en firefelts motorvei gjennom et naturreservat.

Årsmøte og åpent møte

19.01.2017 | Sist oppdatert: 19.01.2017

25. januar inviterer Naturvernforbundet i Lillehammer til åpent møte med foredrag av Geir Høitomt og Jon Opheim om sårbare arter i Oppland og Lågendeltaet. Etter foredraget holdes årsmøtet for 2017.

Heståsmyra - støttebrev i GD

Heståsmyra/Lunkelia, påskeaksjon! Flott oppslag i GD 17.mars hvor Norsk institutt for naturforskning er sterkt kritisk til den planlagte utbyggingen i Heståsmyra/Lunkelia.