Røverkollen04
Coronavirus

Hva må vi gjøre når dette er over?

20.03.2020

Når statslederne sier at verden snart vil bli den samme igjen, så må vi håpe at det ikke stemmer helt. Vi må la mer av naturen være i fred. Det vil også være den sikreste måten å unngå epidemier på, ifølge flere forskere. Denne teksten er hentet fra en artikkel i nettavisa "Harvest" som gir tilgang til teksten for alle lesere. Vi oppfordrer folk til å lese dette.

Klimakampen

Natur & Ungdom i Valdres

16.05.2019

Det nystartede lokallaget for Natur & Ungdom hadde møte i dag for å planlegge neste skolestreik for klimakampen. Tretten engasjerte ungdommer møtte opp og gjennomførte et godt planlagt møte. Og alle deltok i diskusjonen.

Fremmedarter

Lupinaksjonen

14.05.2019

Det nærmer seg igangsetting av aksjonen "Hjelp våre markblomster", konkret registrering og fjerning av lupinplanter. Vi gjør dette med god støtte av Valdres Natur- og Kulturpark.

Pøbelplanter forbudsliste2016
Fremmedarter

Vern våre markblomster

16.04.2019

Onsdag 24.april starter vi vår aksjon for fjerning av lupin og eventuell andre uønskede planter met et møte i Kulturhuset på Fagernes. Foredragsholdere fra Fylkesmannen, Vegvesenet og Dokkadelta nasjonale våtmarksenter orienterer innledningsvis.

Moro med speakers corner!

Speakers Corner på Grønn Kafe

19.03.2019

Ifm. årsmøtet organiserte vi en "Speakers Corner" hvor både medlemmer og ikke medlemmer ble invitert til å komme med innlegg om saker de brenner for. Fem stykker holdt sine innlegg og det ble en debatt på til sammen 2 timer.