Blomstereng med mange presekrager
Slåttekurs

Slåttekurs for ungdom og unge voksne

17.06.2020 | Sist oppdatert: 17.06.2020

"Slå for livet - fra jord til jur til bord" Slåttekurs for ungdom og unge voksne 24.-26 juli Programmet er i samarbeid med Valdres Natur-og Kulturpark.

Røverkollen04
Coronavirus

Hva må vi gjøre når dette er over?

20.03.2020 | Sist oppdatert: 20.03.2020

Når statslederne sier at verden snart vil bli den samme igjen, så må vi håpe at det ikke stemmer helt. Vi må la mer av naturen være i fred. Det vil også være den sikreste måten å unngå epidemier på, ifølge flere forskere. Denne teksten er hentet fra en artikkel i nettavisa "Harvest" som gir tilgang til teksten for alle lesere. Vi oppfordrer folk til å lese dette.

Hytte pa fjellet
Fjellgrenser

Grenser for hyttebygging?

05.11.2019 | Sist oppdatert: 05.11.2019

Tur- og folkemøte om fjellgrenser i Valdres - Valdres folkemuseum på Fagernes - mandag 2. september

Klimakampen

Natur & Ungdom i Valdres

16.05.2019 | Sist oppdatert: 16.05.2019

Det nystartede lokallaget for Natur & Ungdom hadde møte i dag for å planlegge neste skolestreik for klimakampen. Tretten engasjerte ungdommer møtte opp og gjennomførte et godt planlagt møte. Og alle deltok i diskusjonen.

Fremmedarter

Lupinaksjonen

14.05.2019 | Sist oppdatert: 14.05.2019

Det nærmer seg igangsetting av aksjonen "Hjelp våre markblomster", konkret registrering og fjerning av lupinplanter. Vi gjør dette med god støtte av Valdres Natur- og Kulturpark.

Pøbelplanter forbudsliste2016
Fremmedarter

Vern våre markblomster

16.04.2019 | Sist oppdatert: 16.04.2019

Onsdag 24.april starter vi vår aksjon for fjerning av lupin og eventuell andre uønskede planter met et møte i Kulturhuset på Fagernes. Foredragsholdere fra Fylkesmannen, Vegvesenet og Dokkadelta nasjonale våtmarksenter orienterer innledningsvis.