Klimakampen

Natur & Ungdom i Valdres

16.05.2019

Det nystartede lokallaget for Natur & Ungdom hadde møte i dag for å planlegge neste skolestreik for klimakampen. Tretten engasjerte ungdommer møtte opp og gjennomførte et godt planlagt møte. Og alle deltok i diskusjonen.

Fremmedarter

Lupinaksjonen

14.05.2019

Det nærmer seg igangsetting av aksjonen "Hjelp våre markblomster", konkret registrering og fjerning av lupinplanter. Vi gjør dette med god støtte av Valdres Natur- og Kulturpark.

Pøbelplanter forbudsliste2016
Fremmedarter

Vern våre markblomster

16.04.2019

Onsdag 24.april starter vi vår aksjon for fjerning av lupin og eventuell andre uønskede planter met et møte i Kulturhuset på Fagernes. Foredragsholdere fra Fylkesmannen, Vegvesenet og Dokkadelta nasjonale våtmarksenter orienterer innledningsvis.

Moro med speakers corner!

Speakers Corner på Grønn Kafe

19.03.2019

Ifm. årsmøtet organiserte vi en "Speakers Corner" hvor både medlemmer og ikke medlemmer ble invitert til å komme med innlegg om saker de brenner for. Fem stykker holdt sine innlegg og det ble en debatt på til sammen 2 timer.

Gulfira Salikhyanova
Årsmøte

Årsmøtet 2019

07.03.2019

Det blir avholdt årsmøte mandag 18.mars kl. 19.00 i Festsalen på Valdres Folkemuseet, Fagernes. Vanlige årsmøtesaker.

Vinda om våren
Grønn fornuft

Vinda er reddet!

07.11.2018

I dag skal det bekjentgjøres at elva Vinda IKKE SKAL BYGGES UT! Det er Kjetil Kjenseth, stortingsrepresentant fra Venstre, som har den gledelige oppgave å komme med denne meldingen i et arrangement ved Stampefossen. Naturvernforbundet, både lokalt, fylkeslaget og sentralt har stått på med midler og innsats. Sammen med mange andre. Det er da man lykkes!

Vern Vinda
Vinda

La Vinda få renne fritt!

25.09.2018

I dag møtte flere titalls personer opp foran Olje- og energidepartementet for å be om at den siste store fossen i Valdres fortsatt skal få renne fritt.