Søppel
Forurensing

Søppelinnsamling Fasle

14.10.2017

Etter oppfordring fra vårt medlem Kenneth Østgård har vi gjennomført en ryddeaksjon i Fasle-området (Leira). Fem av våre medlemmer + en gjest til en av deltakerne møtte opp. Vi fikk samlet inn nok skrot til å fylle opp en lastebil. VKR henter søppelet gratis.

NVV 113
Miljøstatus i Valdres

Kommunebilder 2017

09.10.2017

Vi har lagt inn miljødelen fra Kommunebilder 2017 for Valdres kommunene under fanen Miljøstatus

Debatt

Valdres-debattane

17.04.2017

KRAVSTORE HYTTEFOLK ELLER GRISKE KOMMUNER? Eigedomsskatt råkar hyttefolket midt i lommeboka. "Rettferdig at alle bidreg", seier kommunen. "Skal vi betale skatt, må vi også vera med og bestemme", seier hytteturisten. Naturvernforbundet er blitt invitert til å delta i panelet

Organisasjonsarbeid

Årsmøte

09.03.2017

Årsmøtet skal avholdes på torsdag 23.mars kl. 19.00. Vanlige årsmøtesaker i en uvanlig setning: under en søylegran som ble vernet for nøyaktig 100 år siden på denne dato.

Pressemelding fra Skagerak Energi

Funn av rødlistede lavarter ved Vinda

16.11.2016

Nye miljøundersøkelser langs Vinda har ført til funn av åtte rødlistede lavarter. Lavartene er først og fremst sårbare for hogst, men noen av artene er også avhengig av tilstrekkelig vassføring i Vinda i tørre og varme perioder om sommeren.

Vannkraft

Vinda

19.10.2016

Referat av befaring Vinda 19.10.16. I dag 19. oktober ble det gjennomført en befaring av Vinda vassdrag i regi av Det Kongelige Olje- og Energidepartementet. Naturvernforbundet var representert med leder for fylkeslaget, leder for lokallaget og to styremedlemmer. Til sammen deltok ca. 30 personer i det innledende møte og selve befaringen.

Femti år med naturvern

Referat 50-årsjubileum NVO

28.08.2016

Naturvernforbundet i Oppland har feiret sitt 50-årsjubileum med en helg på Haugseter i Øystre Slidre fra fredag 26. til søndag 28. august. Det omfattet både en samling i lavvo med bål, kaffe og klimasanger, et fagprogram på lørdag med påfølgende festmiddag og tur for de som hadde anledning på søndag.