Valdres-debattane

Rovdyrdebatt

22.10.2014

«Valdres-debattane» inviterte til debatt om rovdyr i norsk fauna og om rovdyrforliket står for fall. De hadde invitert fem innledere som representerte både fagmiljøer og politiske partier. Kristin Evensen Gangås, forsker innen anvendt økologi og Hilde Fossum, veterinær, var fagpersonene; Ivar Odnes, Tord Hustveit og Knut Falk Qvigstad representerte tre politiske partier: SP, V og MDG.

UNG HANN-jerv avliva av SNO  19
Valdres-debattane

Rovdyr i norsk fauna

20.10.2014

Valdres-debattane inviterer til debatt tirsdag 21. oktober kl.19.00 på Nord-Aurdal folkebibliotek

Ryfossen
Mer vann i rør?

Småkraftpakke Valdres

29.09.2014

NVE er i oppstartsfase av behandling av syv småkraftverk i Vang, Nord-Aurdal, Vestre Slidre og Øystre Slidre kommuner. I et forsøk på å gjøre det lettere for kommunene, fylkesmannen, fylkeskommunen, FNF og andre sentrale høringsparter, publiserer de nå et oversiktskart over de syv tiltaksområder.

Høringsuttalelse

Vinda kraftverkplaner

19.09.2014

Vi har fått tillatelse til å presentere høringsuttalelsen til Ørrin, dvs. lokallaget for Valdres til Norsk Ornitologisk Forening

2012-2013 894
Avdeling

Regjeringen stanser snøscooter-forsøk

19.06.2014

Regjeringen stanser den utvidede forsøksordningen med scooterkjøring. Samtidig kommer regjeringen med et forslag om å endre loven om motorferdsel i utmark i løpet av året. Det betyr ekspressbehandling med et lovforslag allerede i midten av juli, redusert høringsfrist fra tre måneder til ti uker, og et vedtak i Stortinget før jul.

Folkeopplysning

Naturvern i 100 år

16.06.2014

I dag ble fotoutstillingen "Naturvern i 100 år" flyttet til biblioteket i Vang.