Bi med på Oppdrag fuglekasse

På denne siden finner du informasjon og ressurser til lag som ønsker å arrangere fuglekasseverksted som del av prosjektet Oppdrag fuglekasse

Oppdrag fuglekasse er et samarbeidsprosjekt mellom Miljøagentene, Norsk Ornitologisk Forening og Naturvernforbundet. Vi vil invitere folk til å delta i en stor nasjonal dugnad for å hjelpe fuglene, og samtidig ønsker vi å spre naturglede, kunnskap og engasjement om livet til fuglene og de utfordringene de møter. Prosjektet er finanisert av Sparebankstiftelsen og målgruppa er barnefamilier.

Har ditt lag lyst å være med på oppdrag fuglekasse? Lokal- og fylkeslag i Miljøagentene, NOF og Naturvernforbundet kan få støtte til å arrangere fuglekassesnekring. Over hele landet ønsker vi å tilby åpne familiearrangementer der folk kan komme og få hjelp til å snekre sin egen fuglekasse. Vi vil gjøre det så enkelt vi kan for dere å arrangere, ved å tilby finansiering og materiell, hjelp til å skaffe materialer, til markedsføring m.m. Vi oppfordrer til samarbeid mellom de tre organisasjonene lokalt, og tror dette kan være en fin måte for lokallagene å vise seg frem i nærmiljøet og kanskje få vervet noen nye medlemmer.

Interessert? Fyll inn søknadsskjemaet og send til jv@naturvernforbundet.no for å delta.

Sjekk ut nettsida for prosjektet for å bli inspirert

Ressurser for arrangører

Her finner du forskjellig informasjonsmateriell og design som kan vere nyttig til markedsføring og gjennomføring av fuglekassesnekringa

Liten flyer for prosjektet Oppdrag fuglekasse

Markedsføringsplakat A3

Informasjonsplakat til bruk på stand A2

Designelement som kan brukes som bilde på facebookarrangement e.l.

Logoen til prosjektet - pdf i svarthvitt

Mer materiell kommer!

I løpet av mai vil vi utvikle et aktivitetshefte for barn til arrangementene.

Har du tips til andre ting du ønsker vi skal tilby her, eller har du laget noe som andre lag kan dra nytte av?

Kontakt Jorunn Vallestad på e-post: jv@naturvernforbundet.no eller telefon 97567934