Åpen dag på Frønsvollen

Aktiviteter for barn og voksne

Her ligger Frønsvollen

Du kan følge en eventyrskogsti fra Frognerseteren (Sporten) til Frønsvollen! Start fra parkeringsplassen ved «Sporten» (300m nedenfor Frognerseteren stasjon), følg veien mot øst i enden av parkeringsplassen forbi den røde bommen. Ta til høyre etter ca 300m, følg de  grønne merkene. Stien går inn i skogen til venstre etter ca 50 m. og går i terrenget fram til veien ved Heggehullet. Følg bratt sti opp til Frønsvollen.

Guidet tur langs eventyrskogstien til Frønsvollen fra Frognerseteren stasjon søndag 16.10. kl 11.30

Program (det blir noen av disse aktivitetene avhengig av værforholdene):

• Velkommen til Frønsvollen – aktiviteter –  stallen – vollen – overnatting på Frønsvollen
  • Orientering om NOAs arbeid i Marka – stier – hogster – verneområder – kulturminner
  • Se hvordan biene bor i kuben sin, og hvordan man steller med biene
  • Ta opp poteter og grønnsaker fra kjøkkenhagen, hente vill timian fra vollene og andre ville urter
  • Gå en runde i eventyskogen – Hvor var det finest? – Hva er det beste ved skogen? –  Hva så du på eventyrstien?
  • Steke vafler og pinnebrød
  • Snekkerveksted – Spikking og snekring for barn
  • Slipe kniv eller ljå på gamlemåten

Dugnad/hjelp:

For å forberede arrangementet vil noen av oss være på hytta fra lørdag til søndag.  Da vil vi rydde rundt hytta og kjøkkenhagene, forberede aktivitetene og gjøre forskjellige vedlikehold- og oppussingsarbeid. Det er plass til flere så hvis noen lyst til å være med er så er dere hjertlig velkomne.

Vi trenger også hjelp til selve arrangementet på søndagen.

Ta kontakt for nærmere opplysninger.