Bli med å inspirere til sykling

Vi lar folk prøve elsykkel og gir tips og triks for eksempel til fine sykkelturer. Ikke minst arbeider vi opp mot skoler og politikere for å gjøre det enklere å sykle.

Bli med å:
– Gi folk muligheten til å prøve elsykkel
– Skrive artikler eller høringsuttalelser om sykkel
– Ta bilder av sykling, sykler og fine turer på to hjul
– Vedlikeholde sykler og hjelpe til med praktisk henting og levering av sykler
– Lære bort vedlikehold av sykler
– Holde presentasjoner for barnehage og skole – gjerne din egen!
– Organisere en sykkeltur eller -debatt
– Være referent
– Gjøre arbeidsplassen din sykkelvennlig

Skriv hva du har lyst til å gjøre på dette skjemaet på frivillig.no eller på epost kr@naturvernforbundet.no eller tlf 913 05 213.

Les enda litt mer om sykkel i Naturvernforbundet:

Sykle, så klart

Prosjektet gir folk i Oslo og Akershus muligheten til å prøve elsykkel i egen hverdag. Vi samarbeider med arbeidsplasser, sykkelbutikker og lokallag. Du kan få med din arbeidsplass eller du kan bidra gjennom å være med på våre aktiviteter på arbeidsplasser, festivaler, bydelsdager og folkefester. Relevante oppgaver er å skrive artikler med sykkeltips, gi folk muligheten til å prøve elsykkel på stand, ta bilder, hjelpe praktisk til med henting og levering av sykler, la folk prøve elsykkel eller steke vafler. De frivillige får vanligvis tilbud om å låne elsykkel en uke i forbindelse med arrangementer. Det er morsomt, gøy og sosialt å bidra som frivillig i «Sykle, så klart».

Sykkelgruppa:

Gruppa samler sykkelengasjerte, mange fra våre lokallag. Målet er å kunne dele erfaringer, organisere sykkelaktiviteter og samarbeide om innspill til politikere. Kontaktinformasjon til alle våre arbeidsgrupper finner du her.

Engasjerer deg i våre lokallag:

I flere av våre lokallag har aktiviteter og arrangmenter for å gjøre det enklere å sykle. Eksempelvis har mange lokallag organisert elsykkelstand eller skrevet sykkel-uttalelser til sin bydel eller kommune. Du finner kontaktinformasjon til lokallagene her, og ideer til lokale aktiviteter der.