Helgetur til Vassfaret og Den gamle mester

Til tross for etter hvert mange skogsbilveier byr Vassfaret fortsatt på flotte naturperler som den siste urskogen i Bringen naturreservat (fredet i 1954). Skal du oppleve det uberørte Vassfaret, bør du oppsøke traktene rundt Bringen. Her inne har det ikke vært menneskelige inngrep på svært lang tid.

Turen starter tidlig på lørdag morgen med privatbiler fra Oslo. Vi tar en liten avstikker innom «Den gamle Mester» eika som Jørgen Moe skrev dikt om og som ble fredet 3. desember 1914, etter initiativ av Østlandske kredsforening for Naturfredning i Norge, nå kjent som Naturvernforbundet i Oslo og Akershus.

Overnatting på Ringerike turistforeningens hytte «Vassfarkoia». Tur både på lørdag i nærområde og søndag (ca. 4-5 timer). Vi går i terrenget og noe på sti. Turdeltakere bør være i god fysisk form

Les mer om Vassfaret

Turledere: Nærmere detaljer om turen, utstyr og transportorganisering ved påmelding.
Turledere: Gjermund Andersen, Susanne Lemmingson (mobil 4723 2242 f.o.m 25.08.2014) og Oddbjørn Arntsen (mobil 4705 0548).

OBS! Bindende påmelding senest 22. august 2014 pr epost til NOA.
Vennligst oppgi ved påmelding medlemsnummer hvis du er medlem i DNT og om du stiller med egen bil eller vil sitte på hos noen. Vi fordeler deltakere på færrest mulig biler.

Utgifter: Bilspleis, felles middag lørdag, overnatting på DNT-hytte, kr 750 (DNT-medlemmer), kr 855 (ikke DNT-medlemmer).  Betales innen påmeldingsfrist til konto NOA 1280.05.02347.

Maks. antall deltaker: 17