UFSE-URVE tur til Krokskogsstupene

OBS! Pga endring i bussrute og stoppested bes alle deltakere om påmelding til susanne.lemmingson@gmail.com eller pr sms til 472 32 242 senest 23.10. Vennligst oppgi om du kjører bil for evtl felleskjøring til turens startpunkt. En senhøsttur i beste Nils Borchgrevink-ånd: «I utide, på ustede, på umåte». Vi garanterer en flott turopplevelse!

Turleder: Gjermund Andersen

En tur i beste Nils-Borchgrevinks-tradisjon etter prinsippet: «I utide, på ustede, på umåte». Det er en lang tradisjon i NOA å gjennomføre en UFSE-URVE tur til Krokskogsstupene i høstmørke, regn og vind. Vi tar oss på gamle veifar og i terrenget opp til Hvalpåsen. Et vilt, vakkert og nærmest uberørt stykke natur med gammelskog, bratte fjellvegger og en særegen vegetasjon. Gjermund Andersen guider oss trygt gjennom en villmark som du ikke trodde at den fantes så nær Oslo. Kanskje ligger landskapet i trolsk tåke, kanskje knaser barfrosten under føttene, kanskje vi kan nyte utsikten over Tyrifjorden i klar høstluft. Bli med! Det blir bålkos og hygge uansett vær.

Turdeltakere bør være i god fysisk form og vant med å ta seg frem i bratt og ulendt terreng!

Påmeldingskontakt: Susanne Lemmingson (NOA), tlf. 472 32 242, epost susanne.lemmingson@gmail.com

Utstyr: Varme klær etter forholdene, godt skotøy, sitteunderlag og termos/niste. HODELYKT/lommelykt er nødvendig!

Transport:  OBS! Endring i bussrute!!

Ekspressbuss linje 200 fra Oslo bussterminalen kl 09:40 Sundvollen-Hønefoss til Homedal ved E16.  Derfra må transport organiseres med privatbiler til turens startpunkt (P-plassen rett etter Sønsterud-tunnelen). Retur ca. kl. 16:30 fra Homledal (timesrute). OBS! Sjekk evtl. ruteavvik!

Husk påmelding og om du kjører bil eller reiser kollektivt!

Oppmøte: P-plassen Sønsterud på E16 mot Hønefoss kl 10:30