• Østfold

SAM_2127small

Seminar om samferdsel i Østfold

08.11.2012

Den 22. oktober arrangerte Naturvernforbundet i Østfold et åpent debattmøte med tema Østfoldbanen som grunnstamme i et bærekraftig transportsystem.

Kraft og vindmøller - Artikkel publisert i Halden Arbeiderblad, den 28/9

01.10.2012

Norge har i dag 211 vindmøller fordelt på 19 vindkraftverk over 400 kW. De bidrar med 1 % av kraftproduksjonen. 124 søknader om vindkraftanlegg ligger til konsesjonsbehandling. Nåværende kraftproduksjon i Norge er på 134 TWh. Det er mer enn vi trenger innenlands, derfor eksporteres overskuddet. Det norske kraftforbruket har endret seg lite fra år 2000 til 2011. Likevel går offentlige planer ut på å øke produksjonen til 180 TWh innen 2020, derav 13 TWh innenfor ordningen med grønne sertifikater. Planlagt økning er like stor som dagens samlede forbruk i norske husholdninger

Naturvernforbundet i Østfold på Miljøfestival

02.08.2012

Naturvernforbundet sin Miljøfestival er i gang. I hele dag har det strømmet engasjerte miljøvernere i alle aldre til Risøya i Tvedestrand, der de skal være med på miljøfestivalen som varer hele 4 dager til ende.