• Østfold

Salamanderkartlegging i Sarpsborg

22.06.2012

Lokallaget i Sarpsborg har fått et artig oppdrag. På oppdrag for Sarpsborg kommune skal de kartlegge forekomster av stor salamander i flere dammer i Sarpsborg området.

SAM_0058small

”Din nabo er en drage” i Tønsberg

14.06.2012

Din nabo er en drage ble arrangert i Tønsberg lørdag 9. juni. Det var stor spenning knyttet til arrangementet - Ville vestfoldingene blir like begeistret for de små dragene og alle de andre dyrene som lever i dammene som andre har blitt før dem?

Spr%C3%B8yta%20b%C3%A6r%202[1]

Serverte sprøyta bær i Spydeberg

01.06.2012

Naturvernforbundet i Østfold serverte nysprøyta bær til kommunestyrerepresentantene i Spydeberg i forbindelse med behandlingen av gifysprøyting av skog, fra helikopter.

P5263115small

Biomangfolddagen 26. mai 2012

28.05.2012

Pinseaften kom med strålende sol og helt perfekte forhold for Naturvernforbundet sin markering av biomangfolddagen. Titusenvis av mennesker finner veien til Hvaler hvert år som turister, og pinseaften er kanskje den travleste dagen av alle. Ytre Hvaler nasjonalpark og fokus på havet som matfat ble tema for markeringen.