• Østfold

_MG_3904 NF

Søppelaksjon foran rådhuset i Sarpsborg

10.09.2011 | Sist oppdatert: 10.09.2011

År etter år har vi sett at søpla hoper seg opp langs veier og stier i hele fylket. Ulovlige søppelfyllinger er også et økende problem som møter lite eller ingen prioritet de fleste steder.

2011_03_05 (274)small

Nytt håp for rehabilitering av oljeskadet vilt

01.09.2011 | Sist oppdatert: 01.09.2011

Erik Solheim sier at Miljøverndepartementet på nytt vil utrede hvordan rehabilitering av oljeskadet sjøfugl kan inngå i den statlige oljevernberedskapen. Det er satt av 250.000 kroner til arbeidet.

Senter

Ett år med ville dyr i Europa

08.06.2011 | Sist oppdatert: 08.06.2011

I ett år jobbet jeg som frivillig ved VOC-Senteret i Oostende som er et rehabiliteringssenter for fugler og andre ville dyr i Belgia. Jeg hadde sterkt et ønske om å lære om rehabilitering av ville dyr, med særlig fokus på oljeskadet sjøfugl. ”Å lære ved å gjøre” er den klart beste måten å tilegne seg den rette og beste kompetansen, og derfor måtte jeg reise ut av Norge for å få opplæring.

Buorm5

Din nabo er en drage, Smertudammen

21.05.2011 | Sist oppdatert: 23.05.2011

Hundrevis av barn med foreldrene, besteforeldre, tanter og onkler på slep gjorde storinnrykk på Din nabo er en drage arrangementet ved Smertrudammen 8. mai 2011. Været viste seg fra sin beste side, og aldri har vi hatt så stort påtrykk for å få låne en liten hov og noe å ha fangsten i på arrangementene våre.