Regnskog i Costa Rica

Regnskog i Costa Rica. Foto: Tore Hoell

Bli bøssebærer

Årets TV-aksjon 18.oktober går til Regnskogfondet

Vi skal vokte regnskogen. Årets TV-aksjon skal bevare regnskogen for kommende generasjoner og for de 260 millioner menneskene som har regnskogen som sitt hjem. Kampen for å bevare verdens regnskoger kjempes akkurat nå. For å vinne den trenger vi deg med på laget. Sammen kan vi den 18.oktober bevare et regnskogsområde større enn Danmark og Norge.

Opprinnelig dekket regnskogen 13 prosent av planeten vår, men vi har ødelagt over halvparten siden andre verdenskrig. Hvert år forsvinner det 46 000 km2 regnskog – et område på størrelse med Danmark.

Regnskogen forsyner verden med mat, vann og medisiner, og bidrar til å redde klimaet på kloden. De mange menneskene som er helt avhengige av regnskogen blir drevet ut i fattigdom når skogene raseres. Ved å bidra til høstens TV-aksjon gir du en hjelpende hånd til de menneskene som kjemper for noe av det mest verdifulle vi har på kloden.

TV-aksjonen Halden 2015 Det er alltid mange svært gode saker å jobbe for. TV-aksjonen er planlagt gjennom lang tid og mest mulig av regnskogen må vernes nå. Samtidig håper vi at alle bidrar med det man evner - for å hjelpe de mange trengende i verden.

Meld deg på som bæssebærer HER: www.blimed.no eller på telefon 900 82 698.

Naturvernforbundet i Halden oppfordrer alle medlemmer til å melde seg som bøssebærer i Halden og Aremark.