Lokallag

Naturvernforbundet i Østfold har følgende lokallag:

Naturvernforbundet i Halden
Postboks 569, 1754 Halden
E-post: naturvern@halden.net
kontaktperson Tore Hoell
Les mer på Haldens nettside.

Naturvernforbundet i Sarpsborg
Postboks 76 1701 Sarpsborg
Kontaktperson: Anne Coward
Tlf. 69 15 56 11 / 975 02 980
E-post: torco@online.no

Naturvernforbundet i Fredrikstad og Hvaler
Sten Helberg
Tlf: 95441730
mail: planet1min@gmail.com

Naturvernforbundet Indre Østfold
Kontaktperson Olav Skulberg
Postboks 21, 1804 Spydeberg
E-post: olav.skulberg@niva.no

En ”artig” reklame fra en scooterforhandler i Alta. Reklamerer med skredsekk og skredkurs på kjøpet.Disse skuterne selges for å kjøre ulovlig

Stopp frislipp av snøscootere i norsk natur.

Dersom Stortinget vedtar lovendringene har vi tapt en vesentlig verdi her i landet, og avgjørelsen vil i praksis være irreversibel. Påvirk stortingsrepresentantene dine til sette foten ned for snøscooter. Frislipp i lovverket er på gang, og slippes dette løs blir det nær sagt umulig å stramme inn igjen. Dette gjelder friluftslivets framtid i Norge!

Ponniridning for de minste

Naturvenners samling på Tånga gård i Lommeland søndag 7.september

31.08.2014

Nok en gang inviterer Ragnar Johnsen alle naturvenner til å besøke sin gård Tånga på Lommeland til naturaktiviteter. Datoen er satt til søndag 7. september, med start kl 11 og vi holder åpen gård til kl 16. Arrangører er NATURVERNFORBUNDET I HALDEN / SVENSKA NATURSKYDDSFÖRENINGEN I STRÖMSTAD OG OMSTÄLLNING STRÖMSTAD

Flytoget-ved-Oslo-Lufthavn utsnitt
Flytoget - også til Halden

Demonstrasjonstoget.no til Halden 13.mai

15.05.2013

Det er fullt mulig å forkorte reisetiden til 2,5 time med tog fra Oslo til København. For at det skal skje er det avgjørende at politikere i Norge og Norden hever ambisjonsnivået snarest. Første skritt på veien til en sammensveiset skandinavisk 8 millionersby er å få dobbeltspor med lyntogstandard (250km/t) hele veien til Halden.

Holen
Tog og bane er det eneste C02 frie transportmiddel ved siden av sykkel

Lyntog til Halden ?

Samferdselsminister Marit Arnstad sa til Aftenposten 6.desember 2012 at Regjeringen vurderer om det nye dobbeltsporet på Intercity-triangelet skal bygges for å tåle trafikk i opptil 200 km/t i stedet for 250, som er lik den Svenske og Europeiske standarden. Det vil redusere kostnadene ved utbyggingen med minst 10 milliarder kroner.* Samferdselsminister Marit Arnstad sa 27.desember til NRK; – ”Jeg har vanskelig for å se at det er mulig å prioritere lyntog og høyhastighetstog i den økonomiske situasjonen vi er i .” Statsråden vil først bygge ut jernbanen for å løse kollektivoppgavene rundt storbyene, og spesielt i Oslo-området. Vi spør: - Har Norge virkelig ikke råd til å investere overskudd fra oljeutvinningen til å ruste opp jernbanen til høyhastighetstog - for å redusere landets samlede utslipp av klimagasser?