Lokallag

Naturvernforbundet i Østfold har følgende lokallag:

Naturvernforbundet i Halden
Postboks 569, 1754 Halden
E-post: naturvern@halden.net
kontaktperson Tore Hoell
Les mer på Haldens nettside.

Naturvernforbundet i Sarpsborg
Postboks 76 1701 Sarpsborg
Kontaktperson: Anne Coward
Tlf. 69 15 56 11 / 975 02 980
E-post: torco@online.no

Naturvernforbundet i Fredrikstad og Hvaler
Sten Helberg
Tlf: 95441730
mail: planet1min@gmail.com

Naturvernforbundet Indre Østfold
Kontaktperson Olav Skulberg
Postboks 21, 1804 Spydeberg
E-post: olav.skulberg@niva.no

Naturvenners samling på Tånga gård i Lommeland i Strømstad kommune var suksess.

Det var Ragnar Johnsen, eier av Tånga gård som inviteret til samlingen for naturvenner - siste helgen i september 2012. Han fikk god hjelp av gode naboer samt Joanna og Tore fra Naturvernforbundet i Halden. Det var omlag 40 deltagere med stort og smått. Hele konseptet - godt hjulpet av et flott vær og med mange aktiviteter - borger for at dette arrangementet skal vi gjenta, kanskje allerede til våren neste år. Vedlagte pdf - viser bilder av de aktiviteter som ble tilbudt deltagerne - både de unge og de litt eldre..

Hensatt trimsykkel og sofa

Hensatt avfall langs veien

07.11.2011

Naturvernforbundet i Halden får også tips om søpleplasser og ting som folk lemper ut i grøftekanten. - Det er rart hvor lett enkelte har det med å henslenge søppel langs med veien. Igår fikk jeg tips om at det ved en liten avkjøring rett før Hauglund hadde noen satt fra seg en antikk sofa, en tilhørende stol samt et trimapparat.

Viltkamera i hus
Vi blir overvåket på tur..

Viltkameraer ved skogsbilveier og sti.

22.10.2011

I Halden og Aremark har Naturvernforbundet i Halden i høst registrert viltkameraer som er oppsatt ved skogsbilveier. Disse er ikke varslet eller merket med eiers navn – eller formål med fotograferingen. Disse viltkameraene utløses ved bevegelser foran kameraet på inntil 10 – 15 meter. Plasseringen av kameraene er slik at man ønsker å registrere all bevegelse på veiene.