Grisehogst på Askersby

Hogst av Askersbyleiken, klagesaken avsluttet

20.10.2011 | Sist oppdatert: 21.10.2011

Viken Skog har på vegne av grunneier Rolf Helge Heieren hogd ca. 11 000 kbm tømmer på Askersby. Ytterligere 3-4 000 kbm tømmer er tenkt avvirket i samme område, i nær framtid. Hogsten har resultert i omfattende kjøreskader, hogging av en tiurleik, uvanlig store hogstflater, kjøring i bekk, skade på et fornminne mm.

Senter

Ett år med ville dyr i Europa

08.06.2011 | Sist oppdatert: 08.06.2011

I ett år jobbet jeg som frivillig ved VOC-Senteret i Oostende som er et rehabiliteringssenter for fugler og andre ville dyr i Belgia. Jeg hadde sterkt et ønske om å lære om rehabilitering av ville dyr, med særlig fokus på oljeskadet sjøfugl. ”Å lære ved å gjøre” er den klart beste måten å tilegne seg den rette og beste kompetansen, og derfor måtte jeg reise ut av Norge for å få opplæring.

Buorm5

Din nabo er en drage, Smertudammen

21.05.2011 | Sist oppdatert: 23.05.2011

Hundrevis av barn med foreldrene, besteforeldre, tanter og onkler på slep gjorde storinnrykk på Din nabo er en drage arrangementet ved Smertrudammen 8. mai 2011. Været viste seg fra sin beste side, og aldri har vi hatt så stort påtrykk for å få låne en liten hov og noe å ha fangsten i på arrangementene våre.

Gruppebilde_seminar_web

Seminar om oljeskadet sjøfugl - en suksess

23.03.2011 | Sist oppdatert: 25.03.2011

Vi takker alle deltagere og foredragsholderne på seminaret. Oppslutningen var over all forventning. Vi sitter igjen med mange gode inntrykk og håp om at vi i Norge snart kan få på plass en handlingsplan for rehabilitering av oljeskadet sjøfugl.