Praktisk informasjon

På denne siden finner dere praktisk informasjon til landsmøte 2021. Vi vil oppdatere siden når nye opplysninger foreligger.

Tidspunkt
Landsmøtet finner sted 23.–25. april 2021. Landsmøtet vil bli avholdt digitalt. Lenker til pålogging, debattsystem og andre tekniske løsninger vil bli sendt ut i god tid før møtestart. Møtet starter klokka 12:30 på fredag, med mulighet til å komme inn og teste lyd fra klokka 11:00. Møtet vil være ferdig søndag klokka 14:00.

Sted
Landsmøtet gjennomføres som et heldigitalt møte, møtelink og informasjon om møteplattform vil sendes til de påmeldte delegatene.

Det vil kun være delegatene som har tilgang til å delta i zoommøtet, for andre interesserte vil landsmøtet strømmes på nett.

Påmelding
Påmelding til landsmøtet skjer via påmeldingsskjema på landsmøtenettsidene. Denne åpner 4. januar 2021. Det vil gå ut en egen e-post når påmeldingen åpner.

Kostnader
Siden landsmøtet gjennomføres digitalt, er det bestemt at det ikke blir noen deltakeravgift for lokal- og fylkeslagene ved årets landsmøte.

Viktige frister
14. januar:  Frist for innspill til valgkomiteen
26. januar:  Frist for innsending av forslag som skal behandles i sentralstyret og landsstyret
3. mars:      Sakspapirene legges ut på landsmøtenettsidene
19. mars:    Frist for innsending av endringsforslag til prinsipprogram, arbeidsprogram og vedtekter, og forslag til uttalelser.
19. mars:    Påmeldingsfrist for delegater til landsmøtet
26. mars:    Sakspapirer med innkomne endringsforslag, forslag til uttalelser og innkomne forslag sendes til delegatene og lastes opp på landsmøtenettsiden.
19. april:    Endelige sakspapirer med siste innstillinger fra landsstyret sendes til delegatene og lastes opp på landsmøtenettsiden.

Delegater
Hvert lokallag har én representant i fylkesdelegasjonen. Denne representanten velges på lokallagets årsmøte. I tillegg til disse representantene velger fylkesårsmøtene delegater i henhold til fylkeslagenes medlemstall 31. desember:

• 0-1000 medl.: 2 delegater
  • 1001-2000 medl.: 3 delegater
  • 2001-3000 medl.: 4 delegater
  • 3001-5000 medl.: 5 delegater
  • 5001-8000 medl.: 6 delegater
  • 8001-12000 medl.: 7 delegater
  • 12001 medl. og oppover: 8 delegater

Har du praktiske spørsmål ta kontakt med oss på landsmote@naturvernforbundet.no

Artikkelen ble sist oppdatert: 21.04.2021