Visjoner

Her finner du Naturvernforbundet Hordalands visjoner et bærekraftig Bergen i 2030. Visjonene ble utgitt i 2015 og 2019.

I "Gode, grønne Bergen" finner du mer informasjon om hva Naturvernforbundet Hordaland mener - både når det gjelder klima, transport og arealplanlegging og når det gjelder å ta vare på naturmangfoldet vårt.

ImageGode, grønne Bergen - En by for bier og bergensere

Vår visjon for Bergen i 2030

(publisert juni 2019)

Les visjonen her

ImageGode, grønne Bergen

Aldri har det vært snakket mer om Gåbyen. Aldri har det vært satset mer på å øke biltrafikken

En visjon for Bergen i 2030

(publisert 2015)

Les visjonen her

Artikkelen ble sist oppdatert: 23.10.2019

Endelausmarka, ny motorvei på E39 Rådal Foto Statens vegvesen Hawkeye
LANSERER VISJON FOR BERGEN 2030

Nok er nok av bit for bit!

11.06.2019 | Sist oppdatert: 20.06.2019

Bit for bit bygges naturen vår ned - også i Bergen. Siden 2010 har areal tilsvarende hele Bergen sentrum gått fra grønt til grått. "Gode, Grønne Bergen - en by for bier og bergensere" er Naturvernforbundet Hordalands visjon for et Bergen som i 2030 er Norges grønneste storby, en by der natur ikke lenger ødelegges bit for bit.

Generell plakat krabbe
Plastjakten Hordaland

Plastutstilling på Herdla museum

21.05.2019 | Sist oppdatert: 28.05.2019

Plast er et allsidig materiale som har ført til utviklingen av mange nyttige produkter som vi bruker hver dag. Dessverre er det slik at en del av plasten vi bruker havner på avveie og ut i naturen; "men hvorfor er det dette et problem" spør vi oss i vår nye spennende, fargerike og inspirerende plastutstilling.