Redd Gammelskogen

De unike og bynære gammelskogene i Marka er stadig under trusel fra hogst. Heldigvis finnes Markaloven som gjør skogeiere pliktig til å søke om hogst. Om det omsøkte hogstområdet er spesielt gammelt, har en høy produksjonsevne eller har gamle spennende artsregistreringer tar artsjaktgruppa turen ut for å undersøke området nærmere. Her finner vi ofte arter av stor forvaltningsinteresse som rødlistearter og indikatorarter som ville blitt hogget om det ikke var for våre undersøkelser.

Artsjaktgruppa er et miljø av engasjerte folk som drar ut i helger og ukedager og ønsker alle med et engasjement for skogen velkommen til å være med på turene våre for å hjelpe oss med artsjakten! Det kreves ingen forkunnskaper, bare engasjement!

Vil du bli med på artsjakt?

Send en mail til:

Siri Tollefsen: siri@noa.no

Erik Kagge: erik@noa.no

Bli kjent med arbeidet:

NOA på facebook:

Artikkelen ble sist oppdatert: 25.04.2019

NOA kalender 2019 forside skjerm

Markakalenderen er her

Nå er den kommet: Markakalenderen 2019. Tolv nye bilder av Marka- tolv nye turforslag. Følg stien, eller gå din egen vei. Stedene er mange, utsikten er vid, fargene er vakre - i Marka.

Høstturer med NOA

14. og 15.oktober gjennomført NOA tre arrangementer: Høstdugnad på Frønsvollen, familiesøndagstur til Lutvann og tur til de gamle møllene ved Ellingsrud.

Trollvann
Onsdag 30.08 Kl. 18 fra parkeringsplassen ved Grefsenkeliva, Årvoll.

Bli med på tur til eventyrGrefsenåsen!

Bli med inn i den nære eventyrskogen i Grefsenåsen. Turområdet er under press da det er ønske om å bygge ut skianlegget Grefsenkleiva. Vi vil også besøke kulturminner på veien. Opplev vannet beskrevet i romanen Seierherrene ac Roy Jakobsen.