Bestill kompostheftet «Ren jord»

Naturvernforbundet laget i 2016 en ny utgave av kompostheftet "Ren jord". PDF-versjonen er tilgjengelig for alle, mens nedre grense for å bestille heftet i fysisk format er 120 eksemplarer. Nye medlemmer kan motta kompostheftet som del av velkomstpakken.

Kompostheftet "Ren jord" har gledet mang en person som vil lære seg å kompostere. Kompostheftet ble opprinnelig laget av Grønn hverdag og har blant annet vært mye brukt i kurs om kompostering. Heftet er så populært at de over 100 000 trykte eksemplarene er revet vekk. Med gode støttespillere har Naturvernforbundet nå trykket opp en ny utgave av kompostheftet. Ålesundregionens Interkommunale Miljøselskap IKS, Årim, har oversatt heftet til nynorsk, slik at vi nå har en versjon på bokmål og en versjon på nynorsk.

PDF-versjonen av kompostheftet er fritt tilgjengelig for alle.

Du kan også bli medlem via naturvernforbundet.no/renjord og få en trykt versjon som en del av velkomstpakka.

Større bestillinger av kompostheftet

Det er mulig å bestille kompostheftet, gitt at man bestiller minst 120 eksemplarer til 25 kr per stk. Porto og frakt kommer i tillegg. Det er et alternativ å hente brosjyren på våre kontorer i Mariboesgate 8 i Oslo. Vi garanterer ikke rask levering, så dersom du trenger heftet innen en viss tid må du sende en e-post til kr@naturvernforbundet.no for å gi beskjed. Egne ordninger gjelder for våre lokallag.

Skjemaet for bestilling finner du her og under saken.

Disse har muliggjort opptrykk av nytt komposthefte:

• Avfall Norge og flere av dets medlemmer blant annet Hias og Renovest.
  • Renovasjonsselskaper og kommuner i Rogaland har vært en viktig pådriver for et nytt komposthefte. Renovasjonselskapene Ivar IKS og Ryfylke miljøverk og kommunene Sandnes, Stavanger, Sola, Time og Rennesøy har støttet den nye utgaven.
  • Årim har oversatt kompostheftet til nynorsk.
  • Studieforbundet natur og miljø gir støtte til kompostkurs og støtter nytt komposthefte økonomisk
  • Det norske hageselskap, har bidratt i tidligere utgaver og støtter nyopptrykk
  • Framtiden i våre hender har bidratt med praktiske råd og hjelp