DSCF0048

Endelig ferdselsforbud på sjøfugholmer

29.04.2011

Fem år etter at Stavanger kommune gjorde vedtak om å verne seks hekkeholmer for sjøfugl, er vernet nå gjennomført. Torsdag 28 april ble holmene skiltet med ilandstigningsforbud fram til 1.august. - En god dag for hardt pressede sjøfuglbestander, fastslår fylkesleder i Naturvernforbundet, Eirin Hivand Haneberg.

Utstilling II

Påskeutstilling ved Mosvatnet

20.04.2011

Skal du se fotoutstillingen "Norsk natur- vill, vakker og sårbar" må du benytte sjansen i påsken. Mandag er siste visningsdag for utstillingen som står ved grassletten mellom Mosvatnet og Madlaveien. På utstillingen er det montert to "fuglekasser" der du kan forsyne deg av flyeren "Plen eller fugl".

DSCF0013

Utstilling til låns - gratis!

18.04.2011

Kommune, skole, bibliotek, bedrift, forening eller hva det måtte være. Alle er hjertelig velkomne til å låne Naturvernforbundets praktfulle, mobile naturfoto-utstilling om naturmangfold i Rogaland. Utstillingen består av 9 stk roll-ups som det tar 15 minutter å montere.

Kart Rogaland foto

Rogalandskommunene svarer om naturmangfold

18.04.2011

Ingen over, ingen ved siden. Karmøy kommune er den klart beste Rogalandkommunen når det gjelder vern av truete arter og truete naturtyper. Det går fram av en undersøkelse Naturvernforbundet gjorde i 2010. Bare 9 av 26 kommuner sto til godkjent. Svarene fra kommunene finner du som vedlegg.