Sommer er bading, uansett vær. Foto: Erik Thoring

Sommer er bading, uansett vær. Foto: Erik Thoring.

255 besøkte Marøy

255 barn, unge og voksne ble med sommerens badebåt til Marøy. Egentlig et imponerende godt besøk med hele sju regnværsdager fordelt på 14 dager. I løpet av fire sesonger har badebåten fraktet 1187 gjester til den eksotiske øya i Gandsfjorden.

Vi har aldri registrert en eneste sur mine blant badegjestene til Marøy. Bare blide og fornøyde fjes, og mange som kommer igjen og igjen til denne fredfylte og opplevelserike perlen 670 meter fra storbyens ståk og bråk. Derfor er det også en glede og fornøyelse for oss i Naturverrnforbundet når vi kan fylle Marøyferjå med forventningsfulle unger på sin kanskje første ekspedisjon til en ukjent øy i fjorden.

Det er nemlig ungenes øy. Godt over halvparten av årets deltakere var barn i alderen fire til ni år. Spesielt hyggelig er det å ha med gjestene fra sommerskolen til Johannes Læringssenter. Alltid positive og interessert i å vandre rundt i et kulturlandskap som forteller en historie om menneskene som levde her for bare 50 år siden.

Naturvernforbundet takker Stavanger kommune og Rogaland fylkeskommune som har gjort det mulig for oss å arrangere et lavterskel natur- kultur og friluftstilbud til den vesle øya i Gandsfjorden.

Jentefiske på Marøy. Kvalaberg i bakgrunnen.

Artikkelen ble sist oppdatert: 10.08.2011

Gavekort

Siste innspurt gaveinnsamling

20.12.2016 | Sist oppdatert: 20.12.2016

Over 50 personer har kjøpt en stol i gave til Inge Steenslands Hus. Nå er det siste innspurt. Hva med å gi en stol i julegave ?

Tar opp banklån

25.11.2016 | Sist oppdatert: 15.12.2016

Det ekstraordinære årsmøtet i fylkeslaget vedtok enstemmig å gi styret fullmakt til å oppta et banklån på inntil 1,2 millioner kroner. Årsmøtet ble holdt på Mostun 8.desember.

IMGP6188

Stol med din glede!

24.10.2016 | Sist oppdatert: 24.10.2016

Gi Mostun en stol! oppfordret vi i siste utgave av Rygjavern. Den oppfordringen har har gått rett hjem hos våre medlemmer. I dag 23.oktober, har over 30 personer kjøpt tilsammen 42 stoler til den nette sum av kr 63 000!