• Rogaland
Rygjavern 2-2017

Rygjavern 2-2017.

Årets andre utgave av Rygjavern

Rygjavern holder koken. Årets andre utgave fikk medlemmene i postkassen i slutten av august. Nå kan du laste ned og lese bladet på PC'en din.

Nr.2 har et variert og spennende innhold. Les for eksempel om hvilke saker Naturvernforbundet mener fylkespolitikerne bør interessere seg for. Eller du kan lese om Hjelemlands kommunes kritiske blikk på Clemens Kraft og deres utbyggingsplaner i Årdal. I bladet finner du også Naturvernforbundets høstprogram. Riv ut, brett og ta vare på programmet!

Viper 2 foto Ingvar Grastveit

Vipeseier i Time

31.10.2018

Vipene på Mossigemarkene i Time kommune, kan se framtida lysere i møte. Fylkesmannen tillater ikke nydyrking av en av de beste vipelokalitetene i kommunen.

Dalen I

Ulovlig deponi ved Jørpeland?

16.10.2018

Naturvernforbundet i Strand har varslet myndighetene om mulig ulovlig deponi samt forurensende drift av Dalen pukkverk utenfor Jørpeland. Kommunen har nå varslet kontrolltilsyn av virksomheten.

Alle elsker trær

14.09.2018

I hvert fall mange nok til å fylle Lille Maritim i Haugesund og Mostun Natursenter i Stavanger. Tre foredragsholdere, hvorav to forfattere, underholdt 160 tilhørere onsdag og torsdag 12 og 13.september.