• Rogaland
Rygjavern 2-2017

Rygjavern 2-2017.

Årets andre utgave av Rygjavern

Rygjavern holder koken. Årets andre utgave fikk medlemmene i postkassen i slutten av august. Nå kan du laste ned og lese bladet på PC'en din.

Nr.2 har et variert og spennende innhold. Les for eksempel om hvilke saker Naturvernforbundet mener fylkespolitikerne bør interessere seg for. Eller du kan lese om Hjelemlands kommunes kritiske blikk på Clemens Kraft og deres utbyggingsplaner i Årdal. I bladet finner du også Naturvernforbundets høstprogram. Riv ut, brett og ta vare på programmet!

Artikkelen ble sist oppdatert: 21.09.2017

Livet i fjæra 2

Livet i fjæra

05.06.2018 | Sist oppdatert: 10.10.2018

Naturvernforbundets naturveileder Rakel Alvestad og dykkar/undervannsfotograf Rudolf Svensen har dei siste vekene teke med 5.klassar frå Hafrsfjord og Sunde Skule på ei undervannsreise i nære og fjerne farvatn.

Vindkraftseminar 4 croppet

NVE må under kontroll

01.06.2018 | Sist oppdatert: 04.06.2018

Janne Johnsen, Høyres gruppeleder i fylkestinget, tok et generaloppgjør med Norges vassdrags- og energidirektorat (NVE) under vindkraftseminaret på Mostun natursenter torsdag. - NVE gir fullstendig blaffen i fylkeskommunen, smalt hun til.

Preikestolen

Håpet ikke ute for Preikestolen nasjonalpark

15.05.2018 | Sist oppdatert: 27.05.2018

Det blir ingen supplerende nasjonalparkplan i 2020. Forslaget om dette fra SV og Kr.F fikk ikke flertall da saken ble behandlet i Stortingets energi- og miljøkomite på torsdag.