• Rogaland
  • Årsmøte i NiR mandag 9.april
Styremedlemmer i fylleslag og Strand lokallag samlet til fellesmøte i Mølleparken på Tau.

Årsmøte i NiR mandag 9.april

Mandag 9.april kl. 17 holder Naturvernforbundet i Rogaland årsmøte i Stavanger kulturhus, Møteplassen. Etter årsmøtet blir det innlegg og debatt om Sørlandsbanen.

Årsmøtet er åpent for alle medlemmer i fylkeslaget. Det er ingen påmelding og du har anledning til å fremme forslag om saker du måtte brenne for. Styret har behandlet alle sakene som etter vedtektene skal behandles på årsmøtet. I tillegg har valgkomiteen klar forslag til styrevalg.

Årsmøtet holdes i 1.etasje på Sølvberget i sal Møteplassen. Her skal også det åpne møtet seinere på kvelden foregå. Det blir enkel servering av mat og drikke.

Sakene finner du til nedlasting her.

Vel møtt!

Artikkelen ble sist oppdatert: 21.03.2018

Fygaren I

Vipene vant på Stokka!

26.02.2018 | Sist oppdatert: 28.02.2018

Administrasjonen i Stavanger kommune ønsket å bygge turvei midt gjennom et vipehabitat på Stokka i Stavanger. Det ville ikke politikerne. Tirsdag 27.februar sa et enstemmig kommunalstyre nei til turveien, etter påtrykk fra Naturvernforbundet og NOF Stavanger og omegn.

Heiavatn utsnitt

Uakseptabelt naturinngrep på Åkra

26.02.2018 | Sist oppdatert: 26.02.2018

Ny omkjøringsveg ved Åkra på Karmøy vil få sterkt negative konsekvenser for truete arter og verdifullt naturmangfold. Det er heller ikke behov for veien som kan komme til å koste nær en milliard kroner, skriver Per Magnus Haugen Presthammer, Gunvar Mikkelsen og Erik Thoring i et leserinnlegg i Haugesunds Avis.

Bore skog hogst

Nei til nydyrking av skog på Bore

13.02.2018 | Sist oppdatert: 13.02.2018

Norsk Ornitologisk Forening, Rogaland og Naturvernforbundet har påklaget et politisk vedtak om å tillate hogst og nydyrking av en fem dekar stor skogteig på Bore i Klepp kommune.

Lågaliåna

Omkamp om Lågaliåna

30.01.2018 | Sist oppdatert: 30.01.2018

I 2014 fikk Jørpeland Kraft AS avslag på sin søknad om å bygge ut Lågaliåna i Jørpelandsvassdraget. Nå prøver de seg igjen. - Den nye søknaden er ikke hakket bedre enn den forrige, sier Egil Tjensvold i Naturvernforbundet i Strand.