• Rogaland
  • Årsmøte og utstillingsåpning på mandag
Et av flere bilder du vil finne på Espen Mills fotoutstilling som åpner på mandag.

Årsmøte og utstillingsåpning på mandag

Mandag 24.april kl 18 er det årsmøte i Naturvernforbundet i Rogaland. Kl 19.30 samme dag åpner Espen Mills sin fotoutstilling "Norsk natur".

Stedet er Inge Steenslands Hus på Mostun. Årsmøtet gjelder for medlemmer, mens utstillingen er fri for alle.

Årsmøtet finner dere nærmere presentert i Rygjavern nr 1 som er sendt alle medlemmene denne uka. Detaljene finner dere et annet sted på denne siden. Det gjelder Årsmelding og regnskap for 2016 samt budsjett og årsprogram for 2017.

Vel møtt på mandag!

Artikkelen ble sist oppdatert: 19.04.2017

Fygaren I

Vipene vant på Stokka!

26.02.2018 | Sist oppdatert: 28.02.2018

Administrasjonen i Stavanger kommune ønsket å bygge turvei midt gjennom et vipehabitat på Stokka i Stavanger. Det ville ikke politikerne. Tirsdag 27.februar sa et enstemmig kommunalstyre nei til turveien, etter påtrykk fra Naturvernforbundet og NOF Stavanger og omegn.

Heiavatn utsnitt

Uakseptabelt naturinngrep på Åkra

26.02.2018 | Sist oppdatert: 26.02.2018

Ny omkjøringsveg ved Åkra på Karmøy vil få sterkt negative konsekvenser for truete arter og verdifullt naturmangfold. Det er heller ikke behov for veien som kan komme til å koste nær en milliard kroner, skriver Per Magnus Haugen Presthammer, Gunvar Mikkelsen og Erik Thoring i et leserinnlegg i Haugesunds Avis.

Bore skog hogst

Nei til nydyrking av skog på Bore

13.02.2018 | Sist oppdatert: 13.02.2018

Norsk Ornitologisk Forening, Rogaland og Naturvernforbundet har påklaget et politisk vedtak om å tillate hogst og nydyrking av en fem dekar stor skogteig på Bore i Klepp kommune.

Lågaliåna

Omkamp om Lågaliåna

30.01.2018 | Sist oppdatert: 30.01.2018

I 2014 fikk Jørpeland Kraft AS avslag på sin søknad om å bygge ut Lågaliåna i Jørpelandsvassdraget. Nå prøver de seg igjen. - Den nye søknaden er ikke hakket bedre enn den forrige, sier Egil Tjensvold i Naturvernforbundet i Strand.