• Rogaland
  • Fylkeslaget har årsmøte 24.april
Torsdag 24 april blir det årsmøte i NiR og ny fotoutstilling ved Espen Mills.

Fylkeslaget har årsmøte 24.april

24.april er det klart for årsmøte i Naturvernforbundet i Rogaland. Møtet starter kl 18 i Inge Steenslands Hus (Mostun natursenter) og blir etterfulgt av utstillingsåpning kl 19.30.

Det har blitt en tradisjon å arrangere årsmøte første mandag etter påske. Så også i år. Årsmøtet skal behandle vedtektsfestete saker - blant annet regnskap, årsmelding, arbeidsprogram og valg av nytt styre. Møtet begynner kl 18 og det blir enkel bevertning. Detaljert saksliste og sakspapirer blir lagt ut på denne siden. I tillegg til denne innkallingen kommer Rygjavern ut til medlemmene like over påske.

Etter årsmøtet, kl. 19.30, blir det åpning av fotoutstillingen "Norsk natur" av Stavanger-fotografen Espen Mills. Espen er lærer på Byfjord skole og har i en årrekke drevet med fotografering på sine mange turer i norske landskap. Det blir foredrag, enda flere bilder og åpen kafe´.

Livet i fjæra 2

Livet i fjæra

05.06.2018

Naturvernforbundets naturveileder Rakel Alvestad og dykkar/undervannsfotograf Rudolf Svensen har dei siste vekene teke med 5.klassar frå Hafrsfjord og Sunde Skule på ei undervannsreise i nære og fjerne farvatn.

Vindkraftseminar 4 croppet

NVE må under kontroll

01.06.2018

Janne Johnsen, Høyres gruppeleder i fylkestinget, tok et generaloppgjør med Norges vassdrags- og energidirektorat (NVE) under vindkraftseminaret på Mostun natursenter torsdag. - NVE gir fullstendig blaffen i fylkeskommunen, smalt hun til.