• Rogaland
  • Fylkeslaget har årsmøte 24.april
Torsdag 24 april blir det årsmøte i NiR og ny fotoutstilling ved Espen Mills.

Fylkeslaget har årsmøte 24.april

24.april er det klart for årsmøte i Naturvernforbundet i Rogaland. Møtet starter kl 18 i Inge Steenslands Hus (Mostun natursenter) og blir etterfulgt av utstillingsåpning kl 19.30.

Det har blitt en tradisjon å arrangere årsmøte første mandag etter påske. Så også i år. Årsmøtet skal behandle vedtektsfestete saker - blant annet regnskap, årsmelding, arbeidsprogram og valg av nytt styre. Møtet begynner kl 18 og det blir enkel bevertning. Detaljert saksliste og sakspapirer blir lagt ut på denne siden. I tillegg til denne innkallingen kommer Rygjavern ut til medlemmene like over påske.

Etter årsmøtet, kl. 19.30, blir det åpning av fotoutstillingen "Norsk natur" av Stavanger-fotografen Espen Mills. Espen er lærer på Byfjord skole og har i en årrekke drevet med fotografering på sine mange turer i norske landskap. Det blir foredrag, enda flere bilder og åpen kafe´.

Espedalsstølen 4 starten på veien

ATV-vei i verneområde

02.11.2017

Øvre Espedal Velforening har bygd mer vei i Frafjordheiane landskapsvernområde enn de fikk lov til av verneområdestyret. Miljøvernorganisasjoner ber styret om å vurdere politianmeldelse og krav om retting.

Årets andre utgave av Rygjavern

21.09.2017

Rygjavern holder koken. Årets andre utgave fikk medlemmene i postkassen i slutten av august. Nå kan du laste ned og lese bladet på PC'en din.

60 personer

Utleie Inge Steenslands Hus

21.09.2017

Mange har allerede oppdaget at det går an å leie Inge Steenslands Hus, nybygget vårt på Mostun natursenter. Her kan du finne ut mer om priser og utleievilkår.