• Rogaland
  • Fylkeslaget har årsmøte 24.april
Torsdag 24 april blir det årsmøte i NiR og ny fotoutstilling ved Espen Mills.

Fylkeslaget har årsmøte 24.april

24.april er det klart for årsmøte i Naturvernforbundet i Rogaland. Møtet starter kl 18 i Inge Steenslands Hus (Mostun natursenter) og blir etterfulgt av utstillingsåpning kl 19.30.

Det har blitt en tradisjon å arrangere årsmøte første mandag etter påske. Så også i år. Årsmøtet skal behandle vedtektsfestete saker - blant annet regnskap, årsmelding, arbeidsprogram og valg av nytt styre. Møtet begynner kl 18 og det blir enkel bevertning. Detaljert saksliste og sakspapirer blir lagt ut på denne siden. I tillegg til denne innkallingen kommer Rygjavern ut til medlemmene like over påske.

Etter årsmøtet, kl. 19.30, blir det åpning av fotoutstillingen "Norsk natur" av Stavanger-fotografen Espen Mills. Espen er lærer på Byfjord skole og har i en årrekke drevet med fotografering på sine mange turer i norske landskap. Det blir foredrag, enda flere bilder og åpen kafe´.

Hallgeir-langeland

To nye år med Langeland

25.04.2017

Hallgeir Langeland ble valgt for to nye år som styreleder på fylkeslagets årsmøte i går, mandag 24.april. Årsmøtet sier nei til Jærlina (ytre trase) og fire-felts motorvei til Kristiansand.

Forside rygjavern nr 1-2017

Rygjavern er ute!

21.04.2017

Da skal alle medlemmer i Rogaland ha fått papirutgaven av årets første Rygjavern. Har den gått deg hus forbi kan du laste ned bladfilen her.

Majoren foto RM

Lyst å gjøre en innsats for sjøfuglene?

05.04.2017

Da kan du møte opp i båthavna ved Børevigå kl 18 på fredag og bli med Naturvernforbundet på ryddesafari. Vi skal nemlig rydde fem av Stavangers seks egenerklærte sjøfuglreservater.