• Rogaland
  • Hele landet kommer til Stavanger
Velkommen til Stavanger og Mostun natursenter! Fylkeslagets ansatte er f.v. Sissel Norheim, Erik Thoring, Rakel Alvestad og Laila Fossan. Håkon Fossmark er i pappaperm.

Hele landet kommer til Stavanger

Det er 49 år siden landsmøtet i Naturvernforbundet sist ble arrangert i Stavanger. Nå skjer det igjen samtidig med at fylkeslaget fyller 90 år. Vi er klare til å gi landets ypperste naturvernere en uforglemmelig opplevelse!

Allerede torsdag 19.april inntar forbundets sentralstyre og landsstyre Inge Steensland Hus på Mostun natursenter. Landsmøtet starter på fredag og åpnes som seg hør og bør av fylkesmann Magnhild Meltveit Kleppa og vår egen styreleder Hallgeir Langeland.

Hotel Alstor er landsmøtehotell i de tre dagene forhandlingene skal pågå. Rogaland stiller med full delegasjon. Det vil si Hallgeir Langeland, Wenche Skorge og Kjetil Nilsen fra fylkeslaget, Rune Folkvord fra Strand lokallag og Randi Storhaug fra Nord-Jæren lokallag.

Selv om delegatene tilbringer det meste av tida i landsmøtesalen på Alstor, blir det hyggelige avbrekk og turer. Fredag kveld kan interesserte bli med på kråkesafari til Mosvatnet med Øyvind Gjerde. Lørdag er det besøk på Mostun natursenter og på kvelden er det festmiddag og jubileumsfest på De Røde Sjøhus med kun kortreiste ingredienser på menyen.

Søndag slutter landsmøtet kl 12 og da fylles busser med delegater som ønsker å blir kjent med noen av de beste sidene ved Rogalandsnaturen. En buss går til Jærstrendene, en buss til Preikestolen og en gjeng blir med Marøyferjå til Store Marøy.

Vi håper alle får et godt landsmøte og en flott opplevelse i Stavanger. Velkommen skal dere være!

Espedalsstølen 4 starten på veien

ATV-vei i verneområde

02.11.2017

Øvre Espedal Velforening har bygd mer vei i Frafjordheiane landskapsvernområde enn de fikk lov til av verneområdestyret. Miljøvernorganisasjoner ber styret om å vurdere politianmeldelse og krav om retting.

Årets andre utgave av Rygjavern

21.09.2017

Rygjavern holder koken. Årets andre utgave fikk medlemmene i postkassen i slutten av august. Nå kan du laste ned og lese bladet på PC'en din.

60 personer

Utleie Inge Steenslands Hus

21.09.2017

Mange har allerede oppdaget at det går an å leie Inge Steenslands Hus, nybygget vårt på Mostun natursenter. Her kan du finne ut mer om priser og utleievilkår.