• Rogaland

Inga kraftutbygging i Jøsenfjorden

NVE gjev ikkje løyve til bygging av Segadal kraftverk i Jøsenfjorden. Dei negative konsekvensane er for store i høve til fordelane med kraftproduksjon. Stavanger Turistforening gjekk sterkt i mot utbygginga og har fått fullt medhald.

Segadal kraftverk i Segadalsåna var planlagt med ein installert effekt på 4 MW og ein årleg produksjon på om lag 12,2 GWh. NVE meiner dei negative konsekvensane i hovudsak er knytt til vassdragets verdi som eit markert landskapselement i Jøsenfjorden, samt den samla belastninga ved fråføring av vatn i eit av få attverande større urørte vassdrag ned mot fjorden i området. Segadalsåna har to markerte løp eksponert ut mot fjorden. Ei utbygging vil etter NVE sitt syn øydelegge landskapskvalitetane ved at alt vatnet fråføres i det eine løpet og at det store delar av året berre vil renne minstevassføring i det andre. I tillegg kjem tekniske inngrep som anleggsveg og røyrgate, som vil gje varige synlige merker og vere svært eksponert mot fjorden i et stort landskapsrom. Dei negative konsekvensane står etter NVE sitt syn ikkje i forhold til auka kraftproduksjon eller andre positive effektar av ei utbygging. NVE vurderar at ei utbygging av vassdraget ikkje er akseptabel i høve til ålmenne interesser. NVE gjev difor ikkje løyve til bygging av Segadal kraftverk.

Viper 2 foto Ingvar Grastveit

Vipeseier i Time

31.10.2018

Vipene på Mossigemarkene i Time kommune, kan se framtida lysere i møte. Fylkesmannen tillater ikke nydyrking av en av de beste vipelokalitetene i kommunen.

Dalen I

Ulovlig deponi ved Jørpeland?

16.10.2018

Naturvernforbundet i Strand har varslet myndighetene om mulig ulovlig deponi samt forurensende drift av Dalen pukkverk utenfor Jørpeland. Kommunen har nå varslet kontrolltilsyn av virksomheten.

Alle elsker trær

14.09.2018

I hvert fall mange nok til å fylle Lille Maritim i Haugesund og Mostun Natursenter i Stavanger. Tre foredragsholdere, hvorav to forfattere, underholdt 160 tilhørere onsdag og torsdag 12 og 13.september.