Foto: Stavanger Turistforening

Foto: Stavanger Turistforening. Foto: Wikipedia (Ritchyblack)

Kjempetilbud Preikestolhelg!

Naturvernforbundet inviterer til seminarhelg med mye uteliv og flotte turer i Preikestolområdet. Ta med familien og meld deg på nå! Sterkt subsidierte priser som inkluderer overnatting og middag på den prisbelønte Preikestolen fjellstue. Programmet starter kl. 10 lørdag 2. oktober og avsluttes med tur til Preikestolen søndag 3.oktober.

Billigere helg på Preikestolshytta er det ikke mulig å få:

Familie (2 voksne og 2 barn) overnatting m.frokost, middag på fjellstua og lunsj lørd og sønd: kr. 500,-

Familie uten overnatting, men med middag lørdag og lunsj begge dager: kr 250,-

Voksen overnatting m.frokost, middag på fjellstua og lunsj lørd og sønd: kr. 200,-

Voksen uten overnatting, men med middag og lunsj: kr. 100,-

Se det spennende programmet og øvrig informasjon her:

naturvernforbundet.no/samling_lysefjorden

MELD DEG PÅ HER HER.

Eller send e-post til Erik Thoring, tlf. 416 83 238 eller til e-post: samling-lysefjorden@naturvernforbundet.no

FRIST: INNEN KL. 12. TORSDAG 30.SEPTEMBER.

ImagePreikestolshytta foran, Vatnegården til høyre og fjellstua bak. Foto: Erik Thoring

Viper 2 foto Ingvar Grastveit

Vipeseier i Time

31.10.2018

Vipene på Mossigemarkene i Time kommune, kan se framtida lysere i møte. Fylkesmannen tillater ikke nydyrking av en av de beste vipelokalitetene i kommunen.

Dalen I

Ulovlig deponi ved Jørpeland?

16.10.2018

Naturvernforbundet i Strand har varslet myndighetene om mulig ulovlig deponi samt forurensende drift av Dalen pukkverk utenfor Jørpeland. Kommunen har nå varslet kontrolltilsyn av virksomheten.

Alle elsker trær

14.09.2018

I hvert fall mange nok til å fylle Lille Maritim i Haugesund og Mostun Natursenter i Stavanger. Tre foredragsholdere, hvorav to forfattere, underholdt 160 tilhørere onsdag og torsdag 12 og 13.september.