Foto: Stavanger Turistforening

Foto: Stavanger Turistforening. Foto: Wikipedia (Ritchyblack)

Kjempetilbud Preikestolhelg!

Naturvernforbundet inviterer til seminarhelg med mye uteliv og flotte turer i Preikestolområdet. Ta med familien og meld deg på nå! Sterkt subsidierte priser som inkluderer overnatting og middag på den prisbelønte Preikestolen fjellstue. Programmet starter kl. 10 lørdag 2. oktober og avsluttes med tur til Preikestolen søndag 3.oktober.

Billigere helg på Preikestolshytta er det ikke mulig å få:

Familie (2 voksne og 2 barn) overnatting m.frokost, middag på fjellstua og lunsj lørd og sønd: kr. 500,-

Familie uten overnatting, men med middag lørdag og lunsj begge dager: kr 250,-

Voksen overnatting m.frokost, middag på fjellstua og lunsj lørd og sønd: kr. 200,-

Voksen uten overnatting, men med middag og lunsj: kr. 100,-

Se det spennende programmet og øvrig informasjon her:

naturvernforbundet.no/samling_lysefjorden

MELD DEG PÅ HER HER.

Eller send e-post til Erik Thoring, tlf. 416 83 238 eller til e-post: samling-lysefjorden@naturvernforbundet.no

FRIST: INNEN KL. 12. TORSDAG 30.SEPTEMBER.

ImagePreikestolshytta foran, Vatnegården til høyre og fjellstua bak. Foto: Erik Thoring

Artikkelen ble sist oppdatert: 01.11.2010

Fygaren I

Vipene vant på Stokka!

26.02.2018 | Sist oppdatert: 28.02.2018

Administrasjonen i Stavanger kommune ønsket å bygge turvei midt gjennom et vipehabitat på Stokka i Stavanger. Det ville ikke politikerne. Tirsdag 27.februar sa et enstemmig kommunalstyre nei til turveien, etter påtrykk fra Naturvernforbundet og NOF Stavanger og omegn.

Heiavatn utsnitt

Uakseptabelt naturinngrep på Åkra

26.02.2018 | Sist oppdatert: 26.02.2018

Ny omkjøringsveg ved Åkra på Karmøy vil få sterkt negative konsekvenser for truete arter og verdifullt naturmangfold. Det er heller ikke behov for veien som kan komme til å koste nær en milliard kroner, skriver Per Magnus Haugen Presthammer, Gunvar Mikkelsen og Erik Thoring i et leserinnlegg i Haugesunds Avis.

Bore skog hogst

Nei til nydyrking av skog på Bore

13.02.2018 | Sist oppdatert: 13.02.2018

Norsk Ornitologisk Forening, Rogaland og Naturvernforbundet har påklaget et politisk vedtak om å tillate hogst og nydyrking av en fem dekar stor skogteig på Bore i Klepp kommune.

Lågaliåna

Omkamp om Lågaliåna

30.01.2018 | Sist oppdatert: 30.01.2018

I 2014 fikk Jørpeland Kraft AS avslag på sin søknad om å bygge ut Lågaliåna i Jørpelandsvassdraget. Nå prøver de seg igjen. - Den nye søknaden er ikke hakket bedre enn den forrige, sier Egil Tjensvold i Naturvernforbundet i Strand.