Foto: Stavanger Turistforening

Foto: Stavanger Turistforening. Foto: Wikipedia (Ritchyblack)

Kjempetilbud Preikestolhelg!

Naturvernforbundet inviterer til seminarhelg med mye uteliv og flotte turer i Preikestolområdet. Ta med familien og meld deg på nå! Sterkt subsidierte priser som inkluderer overnatting og middag på den prisbelønte Preikestolen fjellstue. Programmet starter kl. 10 lørdag 2. oktober og avsluttes med tur til Preikestolen søndag 3.oktober.

Billigere helg på Preikestolshytta er det ikke mulig å få:

Familie (2 voksne og 2 barn) overnatting m.frokost, middag på fjellstua og lunsj lørd og sønd: kr. 500,-

Familie uten overnatting, men med middag lørdag og lunsj begge dager: kr 250,-

Voksen overnatting m.frokost, middag på fjellstua og lunsj lørd og sønd: kr. 200,-

Voksen uten overnatting, men med middag og lunsj: kr. 100,-

Se det spennende programmet og øvrig informasjon her:

naturvernforbundet.no/samling_lysefjorden

MELD DEG PÅ HER HER.

Eller send e-post til Erik Thoring, tlf. 416 83 238 eller til e-post: samling-lysefjorden@naturvernforbundet.no

FRIST: INNEN KL. 12. TORSDAG 30.SEPTEMBER.

ImagePreikestolshytta foran, Vatnegården til høyre og fjellstua bak. Foto: Erik Thoring

Artikkelen ble sist oppdatert: 01.11.2010

Side 20 flom

Over og ut for olje og gass?

31.08.2017 | Sist oppdatert: 31.08.2017

Må vi fase ut oljevirksomheten for å nå våre klimamål? Eller skal vi lete mer for å opprettholde virksomheten i uoverskuelig framtid? Vi tar debatten på Mostun natursenter lørdag kl 16 til 18. 11 partier kommer. Kommer du?

Rekordstort program i høst!

31.08.2017 | Sist oppdatert: 31.08.2017

Aldri tidligere har vi hatt et større høstprogram enn i år. Foredrag på torsdager, familieaktiviteter på søndagene og mye mer. Programmet omfatter Mostun natursenter i tillegg til friluftshuset Orre og friluftshuset Kvassheim. Flere av arrangementene er i regi av Besøkssenter våtmark Jæren.

Side 2 styret

Siste Rygjavern ute nå

31.08.2017 | Sist oppdatert: 31.08.2017

En fyldig og innholdsrik utgave av Rygjavern har ankommet medlemmenes postkasser i disse dager. Her får du vite hva styre og administrasjon har drevet med siden forrige utgave i april.

Rykand, nesten heile, pan

Ikke rør fossene i Årdal

21.05.2017 | Sist oppdatert: 21.05.2017

Clemens Kraft har fått vann på mølla er utbyggingen av Ullestadelva i Årdal. Nå vil kraftselskapet rørlegge det meste av de resterende elvene og fossene i heia. Men motstanden er massiv.