Foto: Rakel Alvestad

5C fra Sunde skule på Hestnes. Foto: Rakel Alvestad.

Livet i fjæra

Naturvernforbundets naturveileder Rakel Alvestad og dykkar/undervannsfotograf Rudolf Svensen har dei siste vekene teke med 5.klassar frå Hafrsfjord og Sunde Skule på ei undervannsreise i nære og fjerne farvatn.

Rudolf sett fokus på introduserte artar og marin forsøpling med bileta sine, og viser ståa i nære og fjerne farvatn. Sidan beveg me oss ned til fjæra kor me finn introduserte artar som sjøpung/ Imageknudrepung, Japansk drivtare og stillehavsøsters. Knudrepungen høyrer opphavleg til i Korea og har kome til norske farvatn som blindpassasjer på skip. Me finn også mykje stillehavsøsters, ein art som før 2007 nesten ikkje var registrert i Noreg.

Stillehavsøstersen har hatt ein eksplosiv vekst og trugar andre muslingar som blåskjel og flatøsters. I sin tur kan dette igjen vera kritisk for fuglar som ærfuglen som har blåskjel som ei viktig næringskjede.

Elevane får sjå kor tett på oss me har introduserte artar, og lærer å skilje dei frå artane som faktisk høyrer til her. Dette er utrulig viktig kunnskap og ha med seg.

Det har vært strålande ver og mer har hatt flotte dagar med nyskjerrige og dyktige elevar.

Stor takk til Rogaland Fylkeskommune som har gjeve oss midlar til å kunne gjennomføre dette undervisningsopplegget.

Image Image

Artikkelen ble sist oppdatert: 10.10.2018

Majoren foto RM

Lyst å gjøre en innsats for sjøfuglene?

05.04.2017 | Sist oppdatert: 05.04.2017

Da kan du møte opp i båthavna ved Børevigå kl 18 på fredag og bli med Naturvernforbundet på ryddesafari. Vi skal nemlig rydde fem av Stavangers seks egenerklærte sjøfuglreservater.

Marøy olaf

Dugnadsrekord i 2016

05.04.2017 | Sist oppdatert: 05.04.2017

Naturvernforbundet på Nord-Jæren (NNJ) satte ny dugnadsrekord i 2016 takket være Olaf Schraml. Han var i en periode arbeidsledig og jobbet dugnad på flere av lokallagets dugnadsprosjekter.

Bilde04

Fylkeslaget har årsmøte 24.april

02.04.2017 | Sist oppdatert: 02.04.2017

24.april er det klart for årsmøte i Naturvernforbundet i Rogaland. Møtet starter kl 18 i Inge Steenslands Hus (Mostun natursenter) og blir etterfulgt av utstillingsåpning kl 19.30.

Fossbrekka II foto SGV

La Fossbrekka leve!

02.04.2017 | Sist oppdatert: 02.04.2017

Det er ikke akseptabelt å bygge ut Øvre og Nedre Lanes kraftverk i det varig vernete Bjerkreimsvassdraget, mener Naturvernforbundet. Flertallet i Rogaland fylkesutvalg er av samme oppfatning.