Ålandsbåten "Fri" (nr 2 fra venstre) har reist til Stavanger den lange veien til Stavanger og Marøy.

Marøy i vinden

Badebåten har tatt sommerpause, men Marøy har likevel hatt hyppige besøk. Tirsdag og torsdag fraktet "Marøyferjå" ungdom fra Storhaug Fritid og fredag tok Naturvernforbundet i mot 35 deltakere fra arrangementet "Vinden drar". TV-Vest har også besøkt øya denne uka.

"Vinden drar" er en årlig samling for nordiske tradisjonbåtentusiaster. I en uke har 130 deltakere hatt base på Lindøy. Fredag reiste 35 til Marøy, mens de øvrige seilte med "Brødrene af Sand" til Kvitsøy. På Marøy ble det omvisning og konkurranse for deltakerne som  kom fra Sverige, Danmark, Finland, Tyskland og Norge.

Mandag 1.august er det en ny runde med badebåten. I mellom tiden ligger Marøy der, klar til å brukes for alle som har tilgang på båt.

Jubileum-90-år

90 år i år!

18.04.2018

Naturvernforbundet i Rogaland ble stiftet på Stavanger Museum 30.januar i 1928. Det betyr at vi er 90 år i år!

Jærbanen

Samferdsel og krafteksport på årsmøtet

21.03.2018

Dobbeltspor til Kviamarka og bane i stedet for bussvei på Nord-Jæren, foreslår styret i en samferdelsplan som blir lagt fram for årsmøtet 9.april. Styret mener også at den konsesjonssøkte Skottlandskabelen "Northconnect" må konsekvensutredes bedre.

NiR styret

Årsmøte i NiR mandag 9.april

21.03.2018

Mandag 9.april kl. 17 holder Naturvernforbundet i Rogaland årsmøte i Stavanger kulturhus, Møteplassen. Etter årsmøtet blir det innlegg og debatt om Sørlandsbanen.