Ålandsbåten "Fri" (nr 2 fra venstre) har reist til Stavanger den lange veien til Stavanger og Marøy.

Marøy i vinden

Badebåten har tatt sommerpause, men Marøy har likevel hatt hyppige besøk. Tirsdag og torsdag fraktet "Marøyferjå" ungdom fra Storhaug Fritid og fredag tok Naturvernforbundet i mot 35 deltakere fra arrangementet "Vinden drar". TV-Vest har også besøkt øya denne uka.

"Vinden drar" er en årlig samling for nordiske tradisjonbåtentusiaster. I en uke har 130 deltakere hatt base på Lindøy. Fredag reiste 35 til Marøy, mens de øvrige seilte med "Brødrene af Sand" til Kvitsøy. På Marøy ble det omvisning og konkurranse for deltakerne som  kom fra Sverige, Danmark, Finland, Tyskland og Norge.

Mandag 1.august er det en ny runde med badebåten. I mellom tiden ligger Marøy der, klar til å brukes for alle som har tilgang på båt.

Eik Foreknuten

Hvor mange hule eiker har Stavanger?

12.03.2018

Det er det ingen som vet i dag. Derfor inviterer vi deg til å være med og kartlegge byens gamle eiker. Vi arrangerer eikerally søndag 18.mars med start fra Mostun natursenter kl 11.

Flaggermus  - hjemmeside

Flaggermusdagar på Haugalandet

26.02.2018

I vinterferien vart det arrangert flaggermusdag med snekring av flaggermuskassar ved Haugesund og Karmøy folkebibliotek. Store og små fann vegen for ein storslått dag med flaggermus i fokus.