Ålandsbåten "Fri" (nr 2 fra venstre) har reist til Stavanger den lange veien til Stavanger og Marøy.

Marøy i vinden

Badebåten har tatt sommerpause, men Marøy har likevel hatt hyppige besøk. Tirsdag og torsdag fraktet "Marøyferjå" ungdom fra Storhaug Fritid og fredag tok Naturvernforbundet i mot 35 deltakere fra arrangementet "Vinden drar". TV-Vest har også besøkt øya denne uka.

"Vinden drar" er en årlig samling for nordiske tradisjonbåtentusiaster. I en uke har 130 deltakere hatt base på Lindøy. Fredag reiste 35 til Marøy, mens de øvrige seilte med "Brødrene af Sand" til Kvitsøy. På Marøy ble det omvisning og konkurranse for deltakerne som  kom fra Sverige, Danmark, Finland, Tyskland og Norge.

Mandag 1.august er det en ny runde med badebåten. I mellom tiden ligger Marøy der, klar til å brukes for alle som har tilgang på båt.

Espedalsstølen 4 starten på veien

ATV-vei i verneområde

02.11.2017

Øvre Espedal Velforening har bygd mer vei i Frafjordheiane landskapsvernområde enn de fikk lov til av verneområdestyret. Miljøvernorganisasjoner ber styret om å vurdere politianmeldelse og krav om retting.

Årets andre utgave av Rygjavern

21.09.2017

Rygjavern holder koken. Årets andre utgave fikk medlemmene i postkassen i slutten av august. Nå kan du laste ned og lese bladet på PC'en din.

60 personer

Utleie Inge Steenslands Hus

21.09.2017

Mange har allerede oppdaget at det går an å leie Inge Steenslands Hus, nybygget vårt på Mostun natursenter. Her kan du finne ut mer om priser og utleievilkår.