Fylkeslagets nye nettside finner du på adressen rogaland-naturvern.no

Fylkeslagets nye nettside finner du på adressen rogaland-naturvern.no.

NY NETTSIDE!

Fra og med torsdag 2.mai er denne nettsiden historie. Nå finner du oss på rogaland-naturvern.no

Her finner du den nye nettsida: rogaland-naturvern.no

Nettsiden du er inne på nå, blir ikke avviklet. Den vil fungere som vårt historiske arkiv. Alle saker som er publisert siden starten vil det være mulig å gjenfinne ved bruk av søkefunksjonen i feltet øverst til høyre på siden. Nettsiden vil fortsatt være koplet til Norges Naturvernforbunds server og du kan trygt bruke for eksempel skjemaet for innmelding av nytt medlemskap.

Men ønsker du nyheter og oppdatert informasjon må du heretter bruke nettadressen rogaland-naturvern.no. På denne siden har vi også samlet informasjon fra eksterne linker; flyttblokk.no, kystlynghei.no og preikestolen-nasjonalpark.no. Det samme gjelder all informasjon som er utgitt om Mostun natursenter, Store Marøy-prosjektet og de siste årenes utgivelser av tidskriftet Rygjavern.

Vi håper du blir fornøyd med nyvinningen!

Jærbanen

Samferdsel og krafteksport på årsmøtet

21.03.2018

Dobbeltspor til Kviamarka og bane i stedet for bussvei på Nord-Jæren, foreslår styret i en samferdelsplan som blir lagt fram for årsmøtet 9.april. Styret mener også at den konsesjonssøkte Skottlandskabelen "Northconnect" må konsekvensutredes bedre.

NiR styret

Årsmøte i NiR mandag 9.april

21.03.2018

Mandag 9.april kl. 17 holder Naturvernforbundet i Rogaland årsmøte i Stavanger kulturhus, Møteplassen. Etter årsmøtet blir det innlegg og debatt om Sørlandsbanen.