Fylkeslagets nye nettside finner du på adressen rogaland-naturvern.no

Fylkeslagets nye nettside finner du på adressen rogaland-naturvern.no.

NY NETTSIDE!

Fra og med torsdag 2.mai er denne nettsiden historie. Nå finner du oss på rogaland-naturvern.no

Her finner du den nye nettsida: rogaland-naturvern.no

Nettsiden du er inne på nå, blir ikke avviklet. Den vil fungere som vårt historiske arkiv. Alle saker som er publisert siden starten vil det være mulig å gjenfinne ved bruk av søkefunksjonen i feltet øverst til høyre på siden. Nettsiden vil fortsatt være koplet til Norges Naturvernforbunds server og du kan trygt bruke for eksempel skjemaet for innmelding av nytt medlemskap.

Men ønsker du nyheter og oppdatert informasjon må du heretter bruke nettadressen rogaland-naturvern.no. På denne siden har vi også samlet informasjon fra eksterne linker; flyttblokk.no, kystlynghei.no og preikestolen-nasjonalpark.no. Det samme gjelder all informasjon som er utgitt om Mostun natursenter, Store Marøy-prosjektet og de siste årenes utgivelser av tidskriftet Rygjavern.

Vi håper du blir fornøyd med nyvinningen!

Skurvedalen II

Jippi! Øvre Skurvedalen blir reservat!

29.03.2019

Øvre del av Skurvedalen i Lysefjorden blir vernet som naturreservat. Fylkesmannen i Rogaland har inngått avtale om frivillig vern med grunneier. Naturvernforbundet jubler!

II_Sol_Gra_flyfoto

Åpne Grannesbekken til Hafrsfjord

19.03.2019

Hafrsfjord trenger å bli tilført rent, friskt vann. Det får ikke fjorden om sykeshusutbyggerne på Ullandhaug får det som de vil. De foreslår at alt overvann fra sykehusområdet skal gå i lukket kulvert til fjorden. – Håpløst gammaldags tenkning, mener Naturvernforbundet.