Fylkeslagets nye nettside finner du på adressen rogaland-naturvern.no

Fylkeslagets nye nettside finner du på adressen rogaland-naturvern.no.

NY NETTSIDE!

Fra og med torsdag 2.mai er denne nettsiden historie. Nå finner du oss på rogaland-naturvern.no

Her finner du den nye nettsida: rogaland-naturvern.no

Nettsiden du er inne på nå, blir ikke avviklet. Den vil fungere som vårt historiske arkiv. Alle saker som er publisert siden starten vil det være mulig å gjenfinne ved bruk av søkefunksjonen i feltet øverst til høyre på siden. Nettsiden vil fortsatt være koplet til Norges Naturvernforbunds server og du kan trygt bruke for eksempel skjemaet for innmelding av nytt medlemskap.

Men ønsker du nyheter og oppdatert informasjon må du heretter bruke nettadressen rogaland-naturvern.no. På denne siden har vi også samlet informasjon fra eksterne linker; flyttblokk.no, kystlynghei.no og preikestolen-nasjonalpark.no. Det samme gjelder all informasjon som er utgitt om Mostun natursenter, Store Marøy-prosjektet og de siste årenes utgivelser av tidskriftet Rygjavern.

Vi håper du blir fornøyd med nyvinningen!

Side 20 flom

Over og ut for olje og gass?

31.08.2017

Må vi fase ut oljevirksomheten for å nå våre klimamål? Eller skal vi lete mer for å opprettholde virksomheten i uoverskuelig framtid? Vi tar debatten på Mostun natursenter lørdag kl 16 til 18. 11 partier kommer. Kommer du?

Rekordstort program i høst!

31.08.2017

Aldri tidligere har vi hatt et større høstprogram enn i år. Foredrag på torsdager, familieaktiviteter på søndagene og mye mer. Programmet omfatter Mostun natursenter i tillegg til friluftshuset Orre og friluftshuset Kvassheim. Flere av arrangementene er i regi av Besøkssenter våtmark Jæren.

Side 2 styret

Siste Rygjavern ute nå

31.08.2017

En fyldig og innholdsrik utgave av Rygjavern har ankommet medlemmenes postkasser i disse dager. Her får du vite hva styre og administrasjon har drevet med siden forrige utgave i april.

Rykand, nesten heile, pan

Ikke rør fossene i Årdal

21.05.2017

Clemens Kraft har fått vann på mølla er utbyggingen av Ullestadelva i Årdal. Nå vil kraftselskapet rørlegge det meste av de resterende elvene og fossene i heia. Men motstanden er massiv.